خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، قرار است مراسم پرده‌ برداری از تابلوی نامگذاری خیابان ایران پس از مذاکرات رسمی شهبار شریف نخست وزیر پاکستان و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در اسلام‌آباد توسط سران دو کشور برگزار شود.

این خیابان که پیش تر به خیابان یازدهم در شهر اسلام‌آباد شناخته می‌شد فردا دوشنبه و همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان، به نام «ایران» نامگذاری خواهد شد.

نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و شخصیت‌های ایران و پاکستان، بخشی از مناسبات فرهنگی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای روابط عمیق فرهنگی خود با پاکستان، خیابان و بزرگراه‌هایی در تهران را به نام‌های پاکستان، اقبال و محمد علی جناح نامگذاری کرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود که فردا ( دوشنبه ) اغاز می شود ؛ پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha