بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها

چابهار - ایرنا - رئیس شورای اسلامی زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارش ۴۰۹ میلی‌متری باران سبب تخریب زیرساخت‌ها، خسارت هفت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شده و همچنین به بخش تاسیسات برق، آب، تلفن و اینترنت هم خسارت جدی وارد شده است.

یونس نهنگی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی در شهرستان زرآباد تخریب و امکان تردد نیست و نیاز شدید به ماشین آلات سنگین برای بازگشایی مسیرها هستیم.

وی افزود: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروری است چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

وی تصریح کرد: خسارت زیادی به زیرساخت آب و برق، راه و تلفن زرآباد وارد شده و در محل ادارات راهداری و ستاد بحران این شهرستان یک دستگاه سنگین لودر و بلدوزر وجود ندارد و زرآباد در محاصره آب قرار دارد.

نهنگی تاکید کرد: درخواست ماشین آلات راه‌سازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران به مردم خدمات داده شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری، عمرانی، کشاورزی و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده تخصیص یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha