تسهیلات ۹۰ درصدی برای ترخیص کالاهای وارداتی در گمرک قزوین/فیلم

قزوین - ایرنا - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارایه می دهد.

سعید نادری روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز قزوین با اشاره به ارایه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، بازرسی و تفتیش کالاها، حمل یک سره کالا در اماکن گمرکی و ارایه تسهیلات ویژه به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل گمرک قزوین یکی از گمرکات فعال کشور بوده و در حوزه واردات نیز جزو نهمین گمرک کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این گمرک در رده های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.

نادری تاکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبرو بود.

به گفته این مسوول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد.

مدیرکل گمرک قزوین به مهمترین کالاهای صادر شده از گمرک قزوین اشاره کرد و یادآور شد: روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های آهنی، تریلرهای سردخانه دار و اکسید مولیبدن از جمله این کالاها به شمار می آیند.

نادری ادامه داد: ۲۱۲ هزار تن به ارزش یک هزار و ۲۸۲ میلیون دلار کالا نیز در سال گذشته از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و روسیه به گمرک استان قزوین وارد شد که در این زمینه هم نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی نیز قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و سایر پلی اترها، ماشین آلات و دستگاه های صنعتی بودند.

این مسوول با اشاره به تعداد انبارهای اختصاصی گمرک قزوین، اضافه کرد: گمرک قزوین ۲۳ انبار اختصاصی دارد که از نظر کاهش هزینه ها و تحت مراقبت گمرک قرار گرفتن این کالاها، مزیتی برای واحدهای تولیدی استان محسوب می شود.

مدیرکل گمرک قزوین در خصوص گمرک تخصصی فرآورده های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد، خاطرنشان کرد: با توجه به خطر تانکرهای مشتقات نفتی در اداره کل گمرک قزوین و برای کاهش این مخاطرات و همچنین تسهیلات بیشتر به صادرکنندگان، گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد شهرستان بویین زهرا افتتاح شد و رفته رفته در جهت رفع نواقص آن اقداماتی در حال انجام است، این گمرک می تواند آمار کلی صادرات استان را نیز افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha