۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85452032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی:‌ بارش بهاری چهار روز آینده در راه استان فارس است  

شیراز -ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت زرد گفت: فعالیت سامانه جدید باران رگبار بهاری، وزش باد، رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ از دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ششم همین ماه در همه مناطق  استان فارس ادامه دارد.

مسعود حقیقت روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و برای سه شنبه هم در استان به ویژه مناطق شرقی و نیمه شمالی در شهرستان های آباده ، اقلید ،‌بوانات و خرم بید پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد :‌همچنین این سامانه برای روز چهارشنبه در همه مناطق استان به ویژه شهر ستان های نیمه شمالی، نیمه شرقی و مناطق مرکزی گزارش شده است و روز پنجشنبه هم این سامانه در مناطق شمالی و شرقی استان فعال است.

احتمال آبگرفتگی معابر، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر،‌احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، ‌تگرگ، وزش باد شدید،‌ لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل،‌ احتیاط در جابجایی عشایر، پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها، تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

به گزارش ایرنا،پیشتر هواشناسی فارس طی اطلاعیه سطح زرد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳خود نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری بهاری به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و شب همراه با وزش باد شدید، رعد وبرق و احتمال تکرگ در همه مناطق فارس از بعد ازظهر جمعه ۳۱ فروردین تا یکشنبه دوم اردیبهشت هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha