ضرورت تداوم راه علمی شهید طهرانی مقدم توسط مراکز علمی و دانشگاهی

تهران- ایرنا- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تداوم راه علمی شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران توسط مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در پی انجام عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین وعده صادق و پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی از وزیر و مدیران این وزارتخانه با حضور در منزل شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.

وی در این مراسم که تعدادی از اساتید و فرهیختگان حضور داشتند با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید طهرانی مقدم گفت: معمولاً در معرفی این شهید بیشتر به ابعاد معنوی و جهادی‌ وی اشاره می‌شود و به توانمندی‌ها و شخصیت برجسته علمی‌ آن شهید کمتر پرداخته می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه بر ضرورت تداوم راه علمی پدر موشکی ایران توسط مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: پس از شهادت شهید طهرانی مقدم تعداد قابل توجهی از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کشور با همراهی اساتید انقلابی طرح‌های شهید را در حوزه‌های فنی توسعه دادند.

خطیبی افزود: اینک مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم مشغول تولید نیازمندی‌های کشور در داخل هستند که به گفته مسئولان مربوطه از محصولات مشابه خارجی باکیفیت‌تر است.

وی با ابلاغ سلام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خانواده این شهید از آمادگی وزارت علوم برای نشر گفتمان علمی و جهادی شهید طهرانی مقدم در دانشگاه‌ها و جامعه علمی خبر داد.

در پایان مراتب قدرشناسی اساتید و دانشگاهیان به تلاش‌ها و مجاهدت علمی این شهید ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه (۱۹ فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه پاسداران در این خصوص آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور نیز روز یکشنبه در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی در پیامی تصریح کرد: دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند، پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha