هشدار «بسته پیشنهادی» درباره ایران‌هراسی یک بازی رایانه‌ای/ تهیه‌کننده: دست‌مان باز است

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده برنامه «بسته پیشنهادی» گفت: در این برنامه درباره خطرات بازی یارانه‌ای Call of Duty یا ندای وظیفه به خاطر خشونت و ایران‌هراسی که دارد هشدار دادیم.

الهه بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا با یادآوری این‌که سال گذشته ۱۹ قسمت از برنامه پخش شده اظهار کرد: این برنامه ۵۲ قسمت دارد و ادامه‌اش امسال پخش می‌شود. بنابراین نسبت به سال گذشته تغییر طرح و رویکرد نداریم. با توجه به این‌که در هفته دو بار روی آنتن می‌رویم، پخش این برنامه تا اواسط تابستان ادامه دارد.

وی هدف اصلی برنامه را معرفی بسته های پیشنهادی در حوزه فرهنگ و هنر برای مخاطب خانواده خواند و گفت: در شبکه ۴ برنامه‌های فرهنگی و هنری زیاد داریم. ولی در شبکه دو فرهنگ و هنر جزو سرفصل‌های شبکه نیست. رویکرد برنامه ما توجه به نیازهای فرهنگی مخاطب ایرانی است و به همین خاطر برنامه از شبکه دو پخش می‌شود.

این برنامه ۵۲ قسمت دارد و ادامه‌اش امسال پخش می‌شود

بهبودی افزود: ممکن است فیلمی را معرفی بکنیم و بگوییم زوج‌ها بروند؛ ولی بچه را با خودشان نبرند. یعنی مخاطب هدف فیلم کودک و نوجوان نباشد. ما حتی می‌گوییم چه فیلم‌ها را نبینید. فیلم‌هایی که به لحاظ اخلاقی مورد تایید نیستند را معرفی نمی‌کنیم. در واقع سراغ فیلم‌هایی که میزان خشونت بالایی دارند، نمی‌رویم. آنهایی که برنامه‌ را دیده‌اند می‌دانند در جشنواره فیلم فجر از فیلم «نپتون» انتقاد کردیم. چون امیدبخشی نداشت و راهکاری ارائه نمی‌داد. صرفا یک خانواده بی‌مسئولیت را نشان می‌داد.

تهیه‌کننده برنامه «بسته پیشنهادی» درباره معرفی بازی‌های رایانه‌ای توضیح داد: به پدرها و مادرها می گوییم سراغ این بازی‌ها نروید. مثلا توضیح می‌دهیم که بازی Call of Duty (ندای وظیفه) مناسب نیست. چون هم خشونت بالایی دارد و هم ضد ایران و شرق است و ایران را محور شرارت معرفی می‌کند. مخاطب اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را در این بازی می‌بیند.

وی افزود: در حوزه انیمیشن آثار داخلی و خارجی را معرفی می‌کنیم. برای فیلم و سریال و انیمیشن محدودیت ایرانی و خارجی نداریم. اگر اثری مناسب باشد معرفی می‌کنیم. به عنوان مثال در بین انیمیشن‌های خارجی لئو را معرفی کردیم.

تهیه‌کننده «بسته پیشنهادی»: هشدار درباره خطرات یک بازی رایانه‌ای/ دست‌مان باز است
«بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی

بهبودی درباره محدودیت‌های معرفی فیلم در تلویزیون گفت: در دوره جدید یعنی از سال ۱۴۰۰ به بعد بر خلاف تصور دست‌مان خیلی باز بود. در دوره قبلی خیلی مشکل داشتیم. تیزرها را نمی‌گذاشتند پخش کنیم؛ چون می‌گفتند دارید یک فیلم را تبلیغ می‌کنید. اما الان پرویزخان را با این که در حال اکران است داریم معرفی می‌کنیم. قبلا قطعات موسیقی را خیلی سخت معرفی می‌کردیم. اما الان تفریبا سانسور نداریم و هر چه می‌گوییم پخش می‌شود. ما قطعاتی از محسن ابراهیم‌زاده و محسن چاوشی را در این برنامه معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: تعدادی کارشناس ثابت سینما، تئاتر، انیمیشن، کتاب، موسیقی، مستند و پادکست داریم. ولی چون دو روز در هفته برنامه داریم، ممکن است در طول ماه نوبت یک بار به یک کارشناس برسد.

بهبودی درباره تاثیرات معرفی محصولات هنری در برنامه گفت: هزاران فیلم و سریال جدید منتشر شده و مخاطب فرصت ندارد که همه آنها را ببیند. کسی که در آن زمینه تخصص دارد باید مخاطب را هدایت کند. مثلا من خودم به فرزند کوچک دوستم گفتم شما فیلم «بی‌بدن» را نباید تماشا کنی. چون برای تو مناسب نیست. اما یک خانواده ممکن است به صرف پرفروش بودن فرزندش را به تماشا این فیلم ببرد. ما به خانواده‌ها کمک می‌کنیم که از وقت و هزینه‌شان بهتر استفاده ببرند.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر انیمیشن‌هایی بود که نمی‌شد آنها را به کودکان پیشنهاد داد. مثلا «شمشیر و اندوه» با این‌که کیفیت تولید بالایی داشت، ولی قصه‌اش کشش نداشت و مناسب مخاطب کودک و نوجوان نبود.

به گزارش ایرنا، برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌های پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha