روستاهای ۲۰ خانوار استان اردبیل تا شهریور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تا پایان شهریور امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، شهریار سرداری روز یکشنبه در نشست شورای راهبری مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: هفت پروژه‌ شامل راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود در یک ماه گذشته از سال جاری در نقاط مختلف روستایی استان تکمیل شده است.

وی بیان کرد: پیش‌تر مجوز احداث و ارتقای ۳۵۹ سایت ارتباطی در نقاط مختلف استان اردبیل از سوی وزارتخانه به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود که بر اساس آن تاکنون ۱۴۲ سایت با فناوری نسل چهارم (۴G) راه‌اندازی شده و در مجموع ۲۹۰ روستای استان را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه جی‌نف (‌GNAF‌) از سوی اداره‌کل پست و همکاری بیشتر شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه با عنوان کامل «پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان‌محور» از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات‌رسانی و هوشمندسازی دولت ایجاد کند. ‌

وی در ادامه با اشاره به حذف دکل ارتباطی که پیش‌تر در نزدیکی پل بسیج اردبیل قرار داشت، اظهار کرد: این اقدام نیز به دلیل عملیات عمرانی در آن محدوده انجام شده است که تلاش می‌شود با شناسایی مکان مناسب دیگر و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مناسب اینترنتی برای ساکنان محل فراهم شود.

سرداری خاطرنشان کرد: برای پایداری شبکه ارتباطی استان اقدام‌های لازم به منظور تامین سوخت مخزن‌های ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

وی همچنین عنوان کرد: برقراری امنیت دستگاه‌های تابعه و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه‌های داخلی و اینترنتی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و در همین راستا ارایه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به همه کارکنان در این زمینه ضروری است.

بر اساس آمارهای موجود بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر از جمعیت استان اردبیل در یک‌هزار و ۸۰۰ روستا ساکن هستند و یک هزار و ۱۲ روستای این استان نیز بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان با جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دارد، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha