سخنگوی شورای شهر تهران: شهر آفتاب مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب نیست

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی برغم مخالفت ها بدلیل ایجاد ترافیک و تشدید آلودگی هوای پایتخت،گفت: مساحت و امکانات موجود در نمایشگاه آفتاب پاسخگوی برگزاری نمایشگاه مهم و گسترده ای چون نمایشگاه کتاب نیست.

به گزارش ایرنا علیرضا نادعلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی، برغم مخالفت ها و ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محدوده مرکزی شهر تهران،گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب از لحاظ مقیاس و مساحت جزو بزرگترین نمایشگاه ها بشمار می رود لذا میزان مساحت مورد نیاز در مجموعه شهر آفتاب با توجه به امکانات موجود فعلی، پاسخگوی برگزاری این رویداد مهم نیست.

نادعلی همچنین از آماده نشدن سوله های مستقر در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خبر داد و اظهار داشت: هر سال جلسات و بازدیدهای متعددی صورت گرفته است اما متاسفانه اضافه کردن موقعیت هایی همچون سوله های قبلی مستقر در نمایشگاه اتفاق نیفتاده است.

نادعلی در پایان درخصوص روند ساماندهی دستفروشان اطراف پارک دانشجو به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی دستفروشان این منطقه کماکان در حال انجام است و موقعیت جدیدی قرار است فراهم شود تا دستفروشان به نقطه ای دیگر انتقال پیدا کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران درحالی از آماده نبودن شهر آفتاب برای میزبانی از نمایشگاه پرمخاطب و بین المللی کتاب تهران سخن گفته است که مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آذرماه سال گذشته در گفت و گویی با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی با حمایت شهرداری و شورای شهر تهران از رکود و زیان‌دهی خارج شده است،گفته بود، خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده و اقبال مردمی، این مجموعه روند سودآوری را آغاز کرده و میزان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی داخلی و بین المللی نیز این مهم را نشان می‌دهد.

عباس تقدسی نژاد در آن مصاحبه با تاکید بر اینکه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در سال ۱۴۰۱ از یک بن بست تاریخی خارج شد؛ ادامه داد: در ۷ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، میزان برگزاری نمایشگاه در این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ برابر شد و برای سال آینده ( ۱۴۰۳) نیز پیش بینی ها حاکی از این است که بیش از ۵۰ درصد نمایشگاه‌های شهر تهران از جمله نمایشگاه‌های پرمخاطب در این مجموعه برگزار خواهد شد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به منظور بررسی وضعیت امروز نمایشگاه، امکانات و ساختارهای آن برای میزبانی نمایشگاه های پرمخاطب به نتیجه نرسید.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha