کتابخانه‌ای سیار برای خدمت‌رسانی به هفت روستای شهرستان مرزی قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- کتابخانه سیار شهدای بازی دراز در شهرستان مرزی قصرشیرین با یک دستگاه کامیونت به مدت ۱۱ سال است که به هفت روستای بخش مرکزی این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کتابخانه سیار شهدای بازی دراز شهرستان قصرشیرین از سال ۹۳ تاکنون با یک دستگاه کامیونت کروس مشغول خدمات رسانی به روستاییان و عشایر شهرستان است و ساکنان هفت روستای این شهرستان از خدمات فرهنگی این کتابخانه بهره‌مند هستند.

ضیاءالله آباد افزود: کتابخانه سیار شهدای بازی دراز علاوه بر روستاییان و عشایر منطقه در مناسبت های مختلف سال از جمله هفته کتاب، دهه فجر و سایر مناسبت ها نیز در محلات کم برخوردار شهر قصرشیرین نیز خدمت ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: کتابخانه شهدای بازی دراز با بیش از چهار هزار نسخه کتاب و نشریه با موضوعات دین، کودک و نوجوان، خانواده و ادبیات به صورت روزانه و براساس برنامه زمانبندی به هفت روستا و عشایر مستقر در حومه شهرستان خدمات رسانی می کند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی قصرشیرین گفت: کتابخانه سیار شهدای بازی دراز بیش از ۵۰۰ نفر عضو با کارت عضویت فعال دارد که به صورت متوسط ماهیانه حدود ۱۰۰ نسخه کتاب را امانی در اختیار اعضا قرار می دهد.

کتابخانه‌ای سیار برای خدمت‌رسانی به هفت روستای شهرستان مرزی قصرشیرین

آباد ادامه داد: کتابخانه سیار روستایی قصرشیرین پارسال فعالیت های متنوع فرهنگی را شامل برگزاری مسابقه های نقاشی، کتابخوانی، بازی های بومی و محلی، نشست های کتابخوان برای اعضا انجام داده و مورد استقبال مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

قصرشیرین علاوه بر یک کتابخانه شهری (دهخدا) ۲ باب کتابخانه عمومی دیگر دارد که ۲ باب ثابت در روستای کرکهرک و خسروی و یک باب آن سیار و به صورت کامیونت است که به روستاها اعزام می‌شود.

کتابخانه های عمومی قصرشیرین ۴۰ هزار جلد کتاب دارد و نسبت به جمعیت این شهرستان به ازای هر یک نفر ۲ جلد کتاب وجود دارد و سه هزار نفر در شهرستان مرزی قصرشیرین معادل ۱۳ درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha