خسروپناه: فعالیت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها باید تقویت شود

زنجان - ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانش بنیان‌ها حلقه میانی دانشگاه و صنعت هستند و باید فعالیت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در نشست با شماری از استادان دانشگاه و حوزه و نخبگان استان زنجان، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان،‌ فرصت مطلوبی برای فعالیت های علمی است و باید دانشگاه ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ها و عمکرد این شورا اشاره کرد و افزود: ۸۶ درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری های نانو، ‌ سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان ها، به روز رسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی،اصلاح آیین نامه ارتقای هیات علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کارهای مهم انجام شده، ضعف هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی ها را رفع کنیم.

این مسوول همچنین علمیات وعده صادق را جلوه ای از اقتدار تمدنی توصیف کرد و گفت: عقبه این دستاورد نظامی، دستاوردهای علمی بوده که در مراکز علمی شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha