۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85451869
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع گردشگری روستای سردابه اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل - ایرنا - مشاور استاندار و فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی‌ها به منظور تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری برای روستای هدف گردشگری سردابه تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد اعتماد اعجازی روز یکشنبه در نشست بررسی مساله‌ها و مشکل‌های روستای گردشگرپذیر سردابه گفت: طرح جامع گردشگری سردابه به این منظور تدوین می‌شود که پس از تصویب و ابلاغ آن، هر گونه فعالیت اجرایی و برنامه توسعه در منطقه بر اساس طرح مصوب انجام بگیرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های ساماندهی چشمه‌ها، رودخانه‌ها و غار واقع در محدوده روستای سردابه در راستای رونق و توسعه گردشگری این منطقه در طرح مورد نظر، همچنین از انجام مطالعه‌هایی با هدف برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی و تامین آن از منابع مختلف خبر داد.

مشاور استاندار و فرماندار اردبیل بر لزوم مد نظر قرار دادن جمعیت ساکن سردابه و جمعیت شناور آن در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد و افزود: زیرسازی پنج کیلومتر از راه دسترسی روستا تا کنون انجام شده و قرار است تا پایان اردیبهشت ۹ هزار مترمربع از محدوده طرح هادی آسفالت شود و ساماندهی بقیه مسیر هم بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام خواهد شد.

وی نصب تیربرق‌های جدید و یا جابه‌جایی تیربرق‌های موجود بر اساس طرح هادی روستا را خواستار شد و اظهار کرد: همچنین قرار است که تجهیزات و سیستم روشنایی در سریع‌ترین زمان ممکن تامین و روشنایی کل مسیر و ورودی سردابه تا تیرماه به طور کامل آماده بهره‌برداری شود.

اعتماد اعجازی در ادامه نیز برنامه‌ریزی برگزاری رزمایش‌ها و پویش‌های مختلف با محورهای جمع‌آوری فضولات حیوانی، کمک به زیباسازی فضای سبز منطقه، جلوگیری از کشتار حیوانات و نابودی حیات وحش با شکار و صید غیرمجاز، آگاه‌سازی عمومی و آموزش به مردم با مشارکت تشکل‌های غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در سردابه را مورد اشاره قرار داد.

روستای سردابه که در فاصله نزدیک به ۲۵ کیلومتری اردبیل، در دامنه کوه سبلان قرار دارد و منطقه ییلاقی بخشی از جامعه عشایری استان اردبیل نیز محسوب می‌شود، با برخورداری از آب و هوایی مطبوع و منظره‌هایی چشم‌نواز، آب‌گرم معدنی، آبشار زیبا و چشمه‌های یئدی بولوگ به عنوان جاذبه‌های طبیعی سالانه هزاران نفر مسافر داخلی و حتی گردشگر خارجی را میزبانی می‌کند.

اردبیل که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون مانند جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی دارد و جزو ۶ استان برتر از نظر قابلیت‌ها و یکی از مقصدهای اصلی گردشگری کشور به شمار می‌آید، با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha