۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85451821
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معرفی ۱۸۰ واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی در البرز

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85451821
معرفی ۱۸۰ واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی در البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: ۱۸۰ واحد صنعتی آلاینده زیست محیطی طی سال گذشته در این استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،" مجید درگی " روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک افزود: هر سه ماه یک بار وضعیت آلایندگی صنایع استان مورد بررسی قرار می گیرد و واحدهایی که آلایندگی را رفع نکنند باید بخشی از درآمد فروش خود را به عنوان مالیات سبز پرداخت کنند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: متاسفانه برخی فکر می کنند که محیط زیست درمقابل توسعه است یا ممانعت از آن دارد درحالی که با رعایت ملاحظات زیست محیطی توسعه دوام یافته و به پایداری می رسد .

معرفی ۱۸۰ واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی در البرز

درگی یادآورشد: پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم سرمایه گذاری کلان در استان البرز به دلیل نبود زیرساخت های زیست محیطی دچار مشکل شده بود که اکنون موانع در حال برطرف شدن است .

وی اضافه کرد: اکنون با تشکیل کمیته های فنی متعدد در اداره کل محیط زیست استان البرز تلاش شده تا میزان پاسخ مثبت به استعلام های زیست محیطی از ۸۸ درصد به ۹۵ درصد افزایش یابد و در این استان جزو دستگاه هایی هستیم که بیشترین عملکرد را در این زمینه داریم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به سه هزار و ۶۳ مورد پایش صنایع استان در سال گذشته گفت: این پایش در بخش صنعت، هوا ، خاک ، بیمارستان ها ، آب های سطحی و زیر زمینی انجام شده که میزان آن نسبت به سال ماقبل ۱۵ درصد افزایش یافت.

درگی بیان کرد: محدودیت های مصوبات شورای عالی امنیت ملی در حوضه آبریز سدهای کرج و طالقان به منظور سلامت آب شرب مدنظر قرار دارد .

مدیرکل محیط زیست استان البرز اضافه کرد: سال گذشته کارگروه اضطرار آلودگی هوای البرز ۱۳ نشست برگزار کرد که ۱۲۳ مصوبه داشت که ۴۰ مصوبه آنها اجرایی و مابقی نیز به اجرا درخواهد آمد .

آیین نامه ویژه دولت در خصوص پلاستیک

وی در ادامه به آیین نامه ویژه دولت در خصوص مصرف پلاستیک اشاره کرد و گفت: دراین زمینه با توزیع کیسه های پارچه ای تلاش شده گام های موثری در جلوگیری از معضلات زیست محیطی برداریم.

بازگشت ۳۰۰ گونه وحشی به طبیعت

مدیر کل محیط زیست استان البرز در ادامه با اشاره به شناسایی ۸۰۰ گونه وحش در این استان در هشت سال گذشته گفت: ۳۰۰ گونه به طبیعت بازگشتند؛ مابقی گونه ها به دلیل نقص جسمی توان بازگشت به طبیعت را نداشتند.

پساب صنعتی اشتهارد که نتایج فعالیت ها در این زمینه در تابستان امسال برای مردم شهرستان مشهود می شود از دیگر مباحثی بود که مدیرکل محیط زیست البرز به آن پرداخت.

وی یادآورشد: اکنون ۳۰۰ خانه محیط زیست در بحث مشارکت های مردمی برای محیط زیست فعال هستند که ۲۸۰ مورد از آنها در مدارس به دلیل اهمیت فرهنگ سازی در این قشر فعال شده است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha