۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85451473
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ زائر خراسان جنوبی به عمره مفرده اعزام می‌شوند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85451473
۱۷۰ زائر خراسان جنوبی به عمره مفرده اعزام می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ۱۷۰ نفر از متقاضیان عمره مفرده استان بعد از ۹ سال انتظار اردیبهشت ماه جاری به خانه خدا اعزام می‌شوند.

حسین دستگردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات عمره مفرده و اعزام زائران به خانه خدا از سه‌شنبه چهارم اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۲ کاروان از خراسان جنوبی به سفر عمره اظهار کرد: کاروان اول شامل ۸۵ نفر اهل سنت بوده که روز چهارم اردیبهشت از استان سیستان و بلوچستان و کاروان بعدی نیز ۱۳ اردیبهشت با همین تعداد از مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع حدود ۷۰ هزار نفر در استان در انتظار اعزام به خانه خدا هستند که بر اساس فراخوان‌هایی که بر اساس اولویت‌ها داده شد، هزار و ۶۰۰ نفر موفق به ثبت‌نام اولیه شده‌اند.

وی گفت: از افرادی که ثبت نام کرده بودند نیز عده‌ای مبلغ اولیه که بین ۴۲۰ تا ۴۴۰ میلیون ریال بود را پرداخت کردند و قرار بود قبل از سال جاری اعزام شوند اما به دلیل لغو پروازها از سوی کشور مقابل، وجوه ودیعه گذاران متقاضی به حساب آنها مسترد شد.

دستگردی افزود: در این مرحله نیز متقاضیان عمره مفرده بر اساس واریز وجهی که انجام داده بودند در اولویت قرار گرفتند، لذا با آنها تماس گرفته شد و با واریز مجدد وجه برای اعزام آماده شدند.

وی عنوان کرد: مرحله نخست اعزام عمره گذاران برای تمامی استان‌ها محدود اعلام شده است و مرحله دوم بعد از اتمام عملیات حج تمتع از سر گرفته خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کاروان یک مدیر و یک روحانی همراه دارند، یادآور شد: اقامت زائران نیز ۱۰ روزه است که پنج روز اول مدینه و سپس مکه مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha