۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبر: 85451358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

ساوه - ایرنا - مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره، در راستای توانمندسازی جامعه عشایر این استان در سال گذشته پرداخت شد.

روح الله نظامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به عشایر به صورت کم بهره و با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال از این میزان از محل بند ج تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۱۴۰۲ و سه میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۲ این قانون به عشایر پرداخت شده است.

وی افزود: با استفاده از این میزان تسهیلات به حدود ۲۱۹ نفر از جامعه عشایر، برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف دامداری و صنایع دستی شغل ایجاد شد که سهم تبصره ۱۸ به تعداد ۱۵۷ پرونده و بند ۵۲ نیز ۶۲ پرونده است.

نظامی خاطر نشان کرد: احداث جایگاه‌های دام، انبار علوفه، صنایع دستی و ایجاد کارگاه‌های فرآوری از جمله محل‌های پرداخت این تسهیلات است.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha