۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85451233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

تهران-ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش شنبه ایرنا از "تاس", این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند.

علاوه بر لایحه کمک نظامی به اوکراین, مجلس نمایندگان آمریکا لوایح مربوط به کمک نظامی به رژیم صهیونیستی و تایوان، توقیف دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به منظور ارائه آنها به کی‌یف و تحریم‌های جدید علیه چین را نیز به تصویب رساند.

قانونگذاران به ندرت در روزهای شنبه و یکشنبه که به عنوان آخر هفته محسوب می شود جلسه تشکیل می دهند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواه پیشنهادی برای تصویب کمک جدید برای نیازهای نظامی اوکراین، اسرائیل و تایوان از بودجه دولتی آمریکا ارائه کرد.

در ۱۷ آوریل، او بسته های جدید را ارائه کرد که نشان می داد کمک به کی یف به صورت وام خواهد بود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ابتدا مخالف این بود که درخواست دولتش برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سه لایحه باشد، اما وی پس از مدتی ابتکار جانسون حمایت کرد.

این لایحه در اقدام بعدی به سنا ارائه خواهد شد که در آن برخلاف مجلس نمایندگان, دموکرات ها در اکثریت هستند. دموکرات‌ها در سنا حمایت خود را از این بسته اعلام کرده‌اند.

در مرحله آخر رئیس جمهور آمریکا باید این لایحه را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

به گزارش ایرنا, مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کرده اند که این امر می تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا، به موفقیت های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی ۲ سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم ها اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی روسیه را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha