۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۶
کد خبر: 85451199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان بوشهر خبر داد؛

کاهش هفت درصدی سرقت‌ها در بوشهر

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۶
کد خبر: 85451199
کاهش هفت درصدی سرقت‌ها در بوشهر

بوشهر- ایرنا- دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: سرقت ها در فروردین ماه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، عمار شهنیایی شامگاه شنبه در نشست با مسئولان قضایی استان بوشهر تصریح کرد: ۷۰ درصد آمار جرائم در این استان مربوط به وقوع سرقت ها است.

وی افزود: برای کاهش این آمار ضروری است که پیوست های فرهنگی و رسانه ای تهیه و برای پیشگیری از سرقت با برنامه عمل کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نیاز است که ۲۷ دستگاهی که بر طبق قانون دارای وظایفی برای پیشگیری و مقابله با هر گونه بزه ای از جمله سرقت‌ها هستند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

شهنایی ادامه داد: دستگاه قضایی به همراه ضابطین تمام تلاش خود را برای کاهش وقوع سرقت ها به کار می‌گیرد اما همچنان بر کارکرد سایر دستگاه های مرتبط نیز تاکید دارد.

وی بیان کرد: بوشهر از استان های امن کشور به شمار می رود اما به دنبال این هستیم که همان سرقت ها که بخش عمده ای از آن خرد هستند نیز ریشه کن شود تا امنیت روانی مردم دستخوش تغییر نشود.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر یادآور شد: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در استان بر این مبنا شکل گرفته و اثرات وجودی آن در کاهش سرقت ها موثر بوده است.

شهنایی بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با توجه به این که ۷۰ درصد جرائم بر پایه سرقت ها شکل می گیرد به عنوان یک اولویت مبارزه با سرقت در دستگاه قضا با تشکیل یک قرارگاه به همین عنوان تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha