مرحوم داوودی شخصیت راهبردی برای کشور بود

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مرحوم «پرویز داوودی» را خدمتگزاری صدیق، متعهد و چهره ای پُرتلاش در عرصه علمی کشور توصیف کرد و گفت:مرحوم داوودی شخصیت راهبردی برای کشور بود.

سید سعیدرضا عاملی رییس پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، ضمن اظهار تاسف از درگذشت پرویز داوودی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از ویژگی های شخصیتی آن محروم را برخورداری از یک نگاه هدفمند ناظر بر توجه و استقرار ارزش های انقلاب اسلامی دانست.

وی، مرحوم داوودی را خدمتگزاری صدیق، مسوولیت پذیر، متعهد و چهره ای پُرتلاش در عرصه علمی خواند.

مرحوم داوودی شخصیت راهبردی برای کشور بود

استاد دانشگاه تهران و رییس شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: مرحوم داوودی در قامت معاون اولی رییس جمهور در دولت نهم و همچنین ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری وقت به عنوان اتاق فکر دولت و همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همواره نگاه راهبردی و ارزشی را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دنبال می کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، روز پنجشنبه -۳۰ فروردین- دارفانی را وداع گفت.

عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رییس قوه قضاییه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی)، معاون اول رییس جمهور در دولت نهم از سوابق کاری و اجرایی مرحوم داوودی است.

مرحوم داوودی متولد تهران در سال ۱۳۳۱ بود و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha