استادی دانشگاه اولویت مرحوم داوودی بود

تهران- ایرنا- رییس پیشین دانشگاه شهید بهشتی گفت: مرحوم «پرویز داوودی» فردی بی توقع و متین بود که اهل بازی سیاسی نبود. او به استادی دانشگاه وفادار و اولویت برای وی انجام مسئولیت‌های دانشگاهی بود.

مرحوم دکتر پرویز داوودی معاون اول رییس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی پنجشنبه گذشته (۳۰ فروردین) در سن ۷۱ سالگی دارفانی را وداع گفت، مراسم تشییع مرحوم داوودی با حضور مسئولان‌، خانواده، دولتمردان دولت نهم و دهم و بازماندگان روز جمعه در بهشت زهرا برگزار شد.

مراسم یادبود مرحوم داوودی روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای دولت سیزدهم، فعالان سیاسی و اقتصادی و اساتید دانشگاه در مسجد نور تهران برگزار شد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد ویژگی های اخلاقی مرحوم داوودی اظهار داشت: دکتر داوودی از همکاران ما در دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی این دانشگاه بود که مدارج تحصیلی را در مقطع کارشناسی در این دانشگاه و مدارک ارشد و دکتری را در دانشگاه آیوووا آمریکا گذرانده بود، مرتبه علمی دانشیاری داشت و از جهت اجرای وظایف آموزشی، پژوهشی و دیگر وظایف استادان همکاری موثر در دانشکده اقتصاد بود.

وی ادامه داد: این استاد دانشگاه در انجام به وظایف درون‌دانشگاهی و شاگردپروری، سرپرستی پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویان و تدریس دروس اقتصاد سهم موثری در دانشگاه داشت و از جهت اخلاقی معلمی مهربان، صبور، آرام و دلسوز برای دانشجویان بود.

رییس پیشین دانشگاه شهید بهشتی به همکاری با مرحوم داوودی در دوران ریاست دانشگاه خود اشاره کرد و افزود: در دوران ریاست دانشگاه جلسات متعددی با مرحوم داوودی داشتم، ایشان فردی سلیم نفس، خوش‌برخورد، محترم و آشنا به قوانین و انضباط دانشگاهی و معلمی با اخلاق بود. صفت اخلاق‌مداری این استاد دانشگاه در بین همکاران دانشگاهی زبانزد بود و فردی آرام، متین، خوش‌برخورد برای دانشجویان و استادان بود.

استادی دانشگاه اولویت مرحوم داوودی بود

نصیری قیداری تاکید کرد: مرحوم داوودی در سطوح بالای اجرایی کشور شامل معاون اقتصادی رییس قوه قضاییه، معاون اول رییس‌جمهور در دولت نهم و شخصیت شماره دو اجرایی کشور، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین حضور در شوراهای متعدد مانند شورای پول و اعتبار، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای اقتصاد و مدیر مسئولی مجله پژوهش اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت داشت و مسئولیت‌های خطیری در سطح ملی برعهده گرفت. این صفت خوبی برای یک عضو هیات علمی دانشگاه است که ضمن داشتن مسئولیت در داخل دانشگاه و انجام وظایف قانونی آموزشی و پژوهشی خود در سطح ملی هم مسئولیت‌های سنگینی را برعهده داشته باشد و انجام دهد.

وی یادآور شد: مرحوم داوودی فردی بی توقع و متین بود که اصلا اهل بازی سیاسی نبود. یک استاد دانشگاه باید در سیاست وارد شود ولی نباید بازی سیاسی بکند. مرحوم داوودی سمت‌هایی در کشور داشت ولی این سمت ها با اصرار از طرف دستگاه‌های متبوعه به وی محول می‌شد و او برای گرفتن این مسئولیت‌ها به بازی‌های سیاسی چنگ نمی‌زد.

رییس پیشین دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: من خاطرات خوبی از مرحوم داوودی دارم و او را فردی می‌شناسم که به استادی دانشگاه وفادار و اولویت برای او انجام مسئولیت‌های دانشگاهی بود. اگر هم مسئولیتی در سطح ملی داشت در راستای تکلیف می‌پذیرفت و انجام می‌داد. حضور مرحوم داوودی در جمع استادان و دانشجویان برای وی اولویت بود و پس از آن انجام مسئولیت‌هایی در سطح ملی و کشور را می ‌پذیرفت.

نصیری قیداری تاکید کردک در ماه‌های پایانی خدمت من در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان رییس این دانشگاه، موضوع ریاست مرحوم داوودی مطرح شد که اگر به این سمت انتخاب می‌شد از عهده آن نیز به خوبی برمی‌آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha