دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ملزم به ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سهمیه اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان این استان برای سال ۱۴۰۳ ایجاد در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی جدید تعیین شده است.

بهروز رحیم‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره داشت و اظهار کرد: بر همین اساس ایجاد ۱۴ هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی جدید با توجه به توانمندی‌های دستگاه‌ها و شهرستان‌ها و ظرفیت‌های قانونی مشخص و برای اجرا در سال جاری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تحقق کامل سهمیه اشتغال سال ۱۴۰۲ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل و لزوم تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول برای تحقق سهمیه سال جاری افزود: ایجاد ۲۰ هزار و ۵۷ فرصت شغلی برای سال گذشته تعیین شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه در مجموع بیش از این رقم تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در سال گذشته از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان این استان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات که اسناد و مدارک مرتبط با آنها در سامانه رصد به ثبت رسید، ۲۳ هزار و ۱۴۰ فرصت شغلی جدید بود.

وی همچنین با اشاره به بررسی اسناد و مدارک بارگذاری شده در سامانه ملی رصد از سوی کارشناسان به منظور اطمینان از صحت اقدامات اضافه کرد: ۸۱.۶۲ درصد از مجموع اشتغال ثبت شده از سوی دستگاه‌های جرایی استان اردبیل در این سامانه به سه روش تلفنی، پیامکی و میدانی تا ۲۸ فروردین صحت‌سنجی شده بود.

رحیم‌زاده با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر اشتغال‌زایی در مناطق مرزی در کنار توجه به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی افزود: فرصت‌های گوناگون سرمایه‌گذاری و فرایندهای اشتغال‌زایی موجود در استان اردبیل در کنار ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار باید در این راستا برای عموم اطلاع‌رسانی شود.

پیش‌تر نرخ بیکاری در استان اردبیل از سوی مراجع رسمی کشوری حدود ۱۰ درصد اعلام شده بود اما برخی منابع و کارشناسان این آمار را در حال حاضر نزدیک ۱۶ درصد و حدود ۶۵ هزار نفر از جمعیت آماده به کار استان تخمین می‌زنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و بازار کار استان حول محورهای کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha