۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85450702
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وضعیت حقوق سرایداران مدارس در سال جدید چگونه است؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85450702
وضعیت حقوق سرایداران مدارس در سال جدید چگونه است؟

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲ میلیون تومانیِ حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داده است؛ اقدامی که انتظار می‌رود در ماههای آینده مشکل کمبود سرایدار در مدارس را تا حدودی مرتفع کند.

به گزارش ایرنا، پیشتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش از پایین بودن دستمزد سرایداران مدارس انتقاد کرده و گفته بود: بیش از ۲۰ سال است که هیچ سرایداری جذب نکرده‌ایم؛ همه باید کنار هم باشند که مدرسه بتواند رشد کند.

با این رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال جدید تصمیم بر افزایش حقوق این نیروهای خدماتی علاوه بر میزان افزایش سالانه حقوق گرفته است؛ در این راستا علی فرهادی سخنگوی این وزارتخانه روز شنبه اعلام کرد تا حدود ۲ میلیون تومان مازاد بر افزایش سالانه به حقوق سرایداران افزوده می شود.

وی با بیان اینکه این افزایش ۲ میلیون تومانی با حقوق فروردین واریز شده است، ادامه داد: این افزایش براساس میزان اعتباراتی است که امسال به آموزش و پرورش تعلق گرفته است.

فرهادی گفت: مشکل کم بودن حقوق سرایداران به علت کف حقوقی است که برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته شده است؛ سرایداران به علت اینکه مدرک دیپلم به پایین هستند معمولا حداقل حقوق برای آنها لحاظ می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

فرهادی گفت: اعتراض این قشر زحمتکش به کم بودن حقوق شان با توجه به نیازمندی‌هایشان به ناحق نیست ولی تلاش می شود تا این کمبود حقوق جبران شود که با افزایش ۲ میلیون تومان به حقوق آنها تا حدودی این کمبود جبران شود.

در سال تحصیلی جاری در مجموع ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha