ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خراسان‌شمالی ۲۴ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم استان با ایجاد شرایط کاری بهتر در دولت سیزدهم ۲۴ درصد افزایش یافت.

محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته سلامت خراسان‌شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از دغدغه های حوزه سلامت است که رفع آن با ارایه بسته های تشویقی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: براساس اعلام مسوولان سلامت خراسان‌شمالی پیش از این میزان ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار استان کمتر از ۱۵ درصد بوده که اکنون این میزان به ۲۴ درصد رسیده است.

حسین نژاد ادامه داد: رفع دغدغه های اسکان برای نیروهای متخصص و پرداخت معوقات با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم باید همواره در دستورکار قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اخذ مجوز تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد، گفت: مجوز راه اندازی دانشکده پزشکی با همکاری نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در راستای تربیت نیروهای پزشکی بومی اخذ شد.

وی افزود: گرچه در سال های آینده با تربیت نیروهای پزشکی در این دانشکده کمبود نیروهای متخصص در استان رفع خواهد شد اما همچنان باید افزایش ظرفیت رشته پزشکی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی در قالب ۳۰ غرفه از یک اردیبهشت ماه به مدت سه روز آخرین دستاوردهای حوزه سلامت خراسان شمالی را به نمایش عموم می گذارد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha