۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85450622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش «آدامس»، اشاره به تکرار بی پایان روزمرگی در جامعه امروز است

اصفهان - ایرنا - کارگردان یک اثر نمایشی در اصفهان گفت: تئاتر «آدامس» اشاره به یکنواختی زندگی برخی افراد در جامعه امروز است که طعمش را از دست داده و تکراری بی پایان دارد.

به گزارش ایرنا، نمایش آدامس که از دیروز در سالن «مهستان» به روی صحنه رفته داستانی طنزآلود از زندگی چند دانشجوی هنر در تهران است که چالش های متفاوتی را تجربه می‌کنند. این اثر نمایشی را رامین سامانی نوشته و کارگردانی کرده است و در آن الهام رضایی، رامین سامانی، اسماعیل سلمانی، مونا ابوشهاب، حسن مقصودی و السا کیمیایی نقش آفرینی کرده‌اند.

رامین سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه امروز ما دچار چنین چالشی است و زندگی بسیاری از افراد به دلیل اینکه از یک جایی دچار تکرار ناتمام است، طعم خودش را از دست می‌دهد، درست مثل آدامسی که ۲۰ دقیقه اول از جویدن آن لذت می برید اما ۴۰ دقیقه بعدی فقط آن را می جوید و لذتی از طعم آن نمی برید.

وی ادامه داد: ابزورد (پوچ گرایی) و گروتسک (عجیب پردازی) از ژانرهای اساسی این نمایش است و آنچه سعی در بیان آن دارد، اشاره به تکرار و یکنواختی مسیر زندگی افراد است؛ اینکه زندگی‌ها می‌توانند دچار مسیر و تکررهایی شوند که در صورت نبود مدیریت بجا و به هنگام، ازهم بپاشند.

این کارگردان تصریح کرد: تکرار و ناتمام بودن، خاصیت آدامس است و هرچقدر آن را بجوی تمام نمی شود، نمایشنامه آدامس هم سعی در برجسته سازی این موضوع دارد که زندگی می‌تواند دچار تکرار ناتمامی شود که انسان‌ها را به مرز پوچی برساند.

سامانی یادآور شد: این اثر نمایشی یک بار در سال ۹۶ بر روی صحنه رفته است و حالا با تغییرات اندک در متن نمایشنامه دوباره اجرا می‌شود.

وی گفت: تئاترهای من بیشتر کمدی آزاد است اما این بار سعی کرده‌ام که به اجرای تئاتر با ژانرهای دیگر برگردم.

این هنرمند عرصه تئاتر اصفهان افزود: بزرگترین مشکل تئاتر اصفهان این است که درک درستی از ژانرهای مختلف در بین هنرمندان وجود ندارد.

وی ادامه داد: واضح است که نمایش کمدی آزاد برای فروش گیشه است و باید درک کنیم که قرار نیست هر چیزی مانیفستی( بیانیه‌) داشته باشد.

سامانی تصریح کرد: اینکه کارهای کمدی آزاد، تعطیل شود به چه کسی کمک می کند؟ اصفهان را همیشه به تئاترهای کمدی شناخته اند اما متاسفانه در این زمینه هنوز درک درستی در بین هنرمندان این شهر برای حمایت و همراهی وجود ندارد.

وی گفت: در فضایی که نمی توان به راحتی در تئاتر شوخی کرد، با دردسر مردم را می خندانیم اما همین هم خیلی‌ها را در شهری که شهره به تئاتر کمدی است، ناراحت می کند.

سامانی با اشاره به اینکه فروش بالای تئاترها و فیلم‌های کمدی در کشور به این دلیل است که نیاز مخاطب ایجاب می کند، افزود: مخاطب امروز جامعه ما، نیاز به خنده و گذراندن لحظاتی فارغ از کش مکش های زندگی دارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد برای فیلم یا تئاتر کمدی هزینه کند.

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است که روی پرده سینماهای ایران ۷ فیلم کمدی و ۳ فیلم جدی می بینید و همان ۳ فیلم هم زمین می خورند.

نمایش آدامس هر شب ساعت ۱۶ از دوم تا ۲۷ ام اردیبهشت در سالن مهستان اجرا دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha