نقش کمیسیون آموزش برای ارتقای رشته رزمی ساواته پررنگ تر خواهد شد

شیراز- ایرنا- مسئول کمیسیون آموزش رشته ساواته ( بوکس فرانسوی ) با اظهار اینکه دستاورد های اخیر این رشته در سطح جهانی و داشتن کرسی در فدراسیون بین المللی کار را سخت تر می کند، گفت:‌ برای عقب نماندن از علم روز این رشته و ارتقای آن نقش کمیسیون آموزش بیشتر از گذشته پررنگ تر خواهد شد.

وحید سنایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ با توجه به جایگاه ساواته ایران درجهان، رقابت های ساواتورها ومربیان ایرانی با کشورهای صاحب نام این رشته دردنیا حساس تر خواهد شد از این رو باید از آموزش که مهمترین رکن اساسی هر رشته ای است، غافل نشویم.

مربی شیرازی تیم ملی نوجوانان و جوانان ساواته ایران ادامه داد:‌ کمیسیون آموزش انجمن ساواته ایران با اهداف کلی سازماندهی برنامه های آموزشی استان ها، حضور مربیان، داوران و ملی پوشان در دوره های مختلف بین المللی، برگزاری دوره های باز آموزی فنی ویژه مربیان و داوران ، به روز رسانی احکام فنی ورزشکاران، مربیان و داوران برنامه ریزی کرده است.

نقش کمیسیون آموزش برای ارتقای رشته رزمی ساواته پررنگ تر خواهد شد
وحید سنایی، مسئول آموزش ساواته

سنایی بیان کرد:‌ اینک با شناخت کافی از سطح فنی و علمی ساواته در دنیا، امیدواریم بتوانیم با تقویم آموزشی دقیق خود در کمیسیون آموزش و همچنین همکاری لازم با دیگر کمیسیون ها در سال جاری، زمینه پیشرفت علمی و فنی رشته ساواته ایران را فراهم کنیم.

رشته ساواته چیست؟

به گزارش ایرنا ،‌ رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند .

این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

ساواته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی، علی جمالی و سید علی هاشمی و چندین ورزشکار دیگر موفق شده اند مدال طلای آسیا را کسب کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha