۳۱۰ تشکل مردم‌نهاد در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

شهرام خواجوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: این تشکل‌ها در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع فراگیر ایثار و شهادت، دفاع مقدس، حفاظت محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، جمعیتی و براساس علایق افراد و براساس محورهای ابلاغی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه واسط بین مردم و دولت به شمار می‌روند، گفت: گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب، تشویق و جلب نظر مردم در انجام کارها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و می‌توانند با اظهارنظرهای تخصصی دولتمردان و کارگزاران را یاری رسانند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی از دل مردم برخاسته و نقش مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی مردم دارند.

خواجوی در خصوص شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکردهای این شورا را نوآوری اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی یادآور شد: شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان سال گذشته ۷۱ مصوبه داشت که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته پنج جلسه کارگروه ماده ۱۴ برای بررسی تاسیس سمن‌ها و صدور اجازه برگزار و ۲۶ درخواست پس از اصلاح در این کارگروه برای ارائه در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها آماده شد.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته مجوز تاسیس ۱۹ تشکل استانی، تمدید پنج مجوز و زمینه برگزاری ۱۳ کارگاه آموزشی در استان فراهم شد.

خواجوی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد نوآوری و اجتماعی در استان گفت: این رویدادها با هدف استفاده از پیشنهادها و نظارت تشکل‌های مردم‌نهاد و کنشگران فعال اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت ۱۲۰ تشکل برگزار شد و در نهایت از چهار پیشنهاد برتر تقدیر شد.

وی با اشاره به ثبت نام در نهضت ملی مشارکت اجتماعی افزود: این طرح با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد تعریف شده است.

خواجوی ادامه داد: در این طرح تمام ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین با برگزاری انتخابات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد سال گذشته ۲ نفر از نمایندگان این تشکل‌ها به عنوان نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در این شورا انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شمار تشکل‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ تشکل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha