۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85450237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:  با هدف خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن سه هزار و ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سیدجعفر خراسانی اردبیل احداث می‌شود.

محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهرک شهید سیدجعفر خراسانی اردبیل سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در برنامه احداث مسکن متقاضیان این طرح قرار دارد که از این تعداد ۶۹۷ واحد مسکونی در حال اجرا بوده و ساخت بقیه واحدها نیز به محض انجام فرآیند عقد قرارداد و تخصیص زمین آغاز خواهد شد.

وی افزود: در شهرک شهید خراسانی اردبیل تخصیص زمین به چهار شرکت ساختمانی انجام یافته و نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش اجرایی مراحل ساخت قرار است پیمانکاران در احداث واحدهای مسکونی با رعایت مشخصات فنی و کیفیت کار تسریع در اجرای آن را نیز در برنامه کاری خود قرار دهند.

حیدری با بیان اینکه کیفیت طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت قرارگرفته است، ادامه داد: موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در باره ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها افزود: قرارداد ساخت ۲۴ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی در ۱۳ شهر این استان با پیمانکاران منعقد شده و در ۹ شهر هم تسهیلات ۱۴ هزار و ۸۱۷ واحد در بانک‌های عامل در حال پرداخت است.

حیدری با اشاره به میزان واریزی آورده اولیه متقاضیان مسکن در استان گفت: در ۱۴ شهر تعداد ۲۸ هزار و ۸۷۹ متقاضی آورده بالای ۴۰ میلیون تومان و ۲۰ هزار و ۱۷۳ متقاضی هم وجه بالای ۸۰ میلیون تومان را واریز کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در ۱۴ شهر استان اردبیل به تعداد ۲۱ هزار و ۶۴۷ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه و در ۱۵ شهر برای ساخت ۳۳ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی زمین تامین شده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha