اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل بیش از ۲ برابر افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پارسال اعتبارات ملی پروژه‌های ورزشی این استان بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

محمدعلی پهناور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای پروژه‌های ورزشی استان اردبیل در نظر گرفته شده بود که با همدلی و کمک نمایندگان مجلس و مسئولان عالی استان این رقم تا پایان سال به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: علاوه بر این اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای طرح‌های عمرانی ورزش استان با عنایت استاندار پارسال از ۳۸۰ میلیارد ریال به ۵۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: با اینکه پارسال اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی استان اردبیل افزایش چشمگیری داشت اما این اعتبارات به هیچ وجه جوابگوی پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام درنقاط مختلف این استان نیست و تلاش می‌کنیم با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امسال نیز اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی استان افزایش یابد.

اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل بیش از ۲ برابر افزایش یافت

استان اردبیل ۶۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه غیر از مجموعه ورزشی علی دایی اردبیل، ۶۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در نقاط مختلف این استان وجود دارد، اظهار کرد: برای تکمیل و اتمام ۶۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در نقاط مختلف استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است و با این روند تخصیص اعتبار شاید تکمیل و بهره‌برداری از آنها ده‌ها سال طول بکشد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل کسری اعتبار مورد نیاز علاوه بر تلاش برای افزایش اعتبارات ملی باید نسبت به تامین اعتبارات لازم با روش‌های مختلف اقدام می‌کردیم و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا از فرصت استثنایی مولدسازی نهایت استفاده برای رفع این کمبودها استفاده شود.

اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل بیش از ۲ برابر افزایش یافت

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی/سرانه ورزشی اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال با فروش سه ملک در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در این استان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه این املاک در اسرع وقت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای فروش این املاک با هدف تامین اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان انجام شده و مراحل نهایی را طی می‌کند.

پهناور اظهار کرد: با فروش این املاک و تامین اعتبار مورد نیاز سه پروژه نیمه‌تمام ورزشی استان شامل اولین و مدرن‌ترین پیست اسکی سرپوشیده کشور در شهرک نیروی انتظامی شهر اردبیل، طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام موجود در ورزشگاه تختی اردبیل مانند (بهسازی و بازسازی زمین چمن، ساختمان و سکوی تماشاگران و احداث و راه‌اندازی ۶ خانه تخصصی برای ورزش‌های غیرتوپی) و دفتر مشترک هیات‌های ورزشی و خانه جوانان در شهرک کوثر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و اتمام این پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در کمترین زمان ممکن و با قرار دادن آنها در اختیار ورزشکاران و جوانان میانگین سرانه ورزشی استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در مجموع بیش از ۶۲ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد در استان اردبیل بیمه ورزشی و سازماندهی شده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار ورزشکار آقا و حدود ۲۰ هزار ورزشکار بانو هستند.

در استان اردبیل ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha