۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85450209
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان

همدان- ایرنا- مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: سامانه ۱۳۷ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب در سطح شهر همدان است.

مرتضی رضایی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرمخانه شهرداری همدان آماده خدمات دهی به افراد بی‌سرپناه است و محدودیت در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: شهرداری مسوول جمع‌آوری مردان بی‌سرپناه است و زنان و کودکان دوره گرد در سطح معابر باید توسط بهزیستی همدان ساماندهی شوند.

رضایی در خصوص وضعیت افراد بی‌سرپناه گفت: ابتدا خانواده این افراد را شناسایی و آن‌ها را تحویل می‌دهیم و در صورت نیاز به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند و معرفی به بهزیستی نیز صورت می‌گیرد اما اگر این افراد در فعالیت دوره گردی خود حرفه‌ای شده باشند، تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگونه خدمات به افراد بی‌سرپناه در گرمخانه شهرداری همدان اعم از بهداشتی، تغذیه و اقامت موقت رایگان است، گفت: در نیمه نخست سال از ساعت ۱۷ اقدام به بازگشایی روزانه گرمخانه می‌کنیم و این افراد تا صبح فردای آن روز نیز اقامت دارند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: سامانه ۱۳۷ نیز این امکان را فراهم کرده تا مردم در صورت رویت افراد بی‌سرپناه یا کارتن خواب، نسبت به معرفی آن‌ها به شهرداری برای انتقال به گرمخانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گرمخانه شهرداری ۲۳۰ نفر ظرفیت دارد، افزود: امکانات لازم از جمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرمخانه همدان ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان افزود: حمایت از معتادان و کارتن خواب‌ها باید به گونه‌ای باشد تا ضمن آموزش‌های مشاوره‌ای، شرایطی ایجاد شود تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha