آمایش سرزمینی در تصمیم‌ گیری‌ های ورزشی لحاظ شود

یزد- ایرنا - رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: آمایش سرزمینی در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه ورزش موضوع بسیار مهمی است که باید در استان‌ها لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ " مهدی میرجلیلی " پنجشنبه شب در نشست هیات اندیشه ورز بسیج ورزشکاران یزد افزود: توجه به زیست بوم منطقه و شرایط و مسائل مختلف و شناسایی ظرفتیت‌ها با آمایش سرزمینی موجب رسیدن به اهداف عالیه ورزش می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش جامعه ورزش استان یزد ادامه داد: فلسفه ایجاد هیات اندیشه ورز از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد تا با استفاده از افکار و نظرات صاحب‌نظران، نخبگان و متخصصان، تصمیمات درست اتخاذ و چراغ راهی برای مدیریت کشور باشد.

این مسئول بیان کرد: باید برای بهتر شدن نتایج این نشست‌ها از همه اقشار و افکار استفاده و نظرات آنها اتخاذ و فرهنگ سازی و ترغیب مردم به ورزش کردن و همچنین ایجاد بستر مناسب و لازم در توسعه ورزش تلاش شود.

میرجلیلی با تاکید بر هماهنگی و هم سویی دستگاه‌های مختلف در کنار مسئولان ورزش مناطق گفت: دستگاه‌ها و نهادهای دیگر که در بحث ورزش فعال هستند نباید موازی کاری کنند و باید از اداره کل ورزش به عنوان متولی ورزش ایده و خط مشی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب چشم اندازها تعیین شده و باید ورزش عاری از فساد و دارای عزت و بر مبنای سبک ایرانی، اسلامی باشد بیان کرد: ورزش همگانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و نباید جزیره‌ای و سلیقه‌ای انجام شود و با همگانی شدن ورزش در ورزش قهرمانی نیز موفق خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی ورزش به گونه‌ای باشد که در سطح استان اجرایی شود و کارشناسی شده باشد تصریح کرد: معرفی یزد و ظرفیت‌های آن به دنیا با ورزش و میزبانی مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: اهمیت هیات اندیشه ورز بر هیچ فردی پوشیده نیست و می‌توان با استفاده از خرد جمعی جایگاه ورزش استان را در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف ارتقا داد و همه این موضوعات در گرو استفاده از تجربیات بزرگان و صاحبنظران است.

" زهیر حاجی حسینی" افزود: تلاش می‌شود تا در جلسات آینده از حضور قهرمانان ورزشی و متخصصان حوزه ورزش در رشته‌های مختلف نیز استفاده شود و با تولید فکر و ایده سیاست‌های ورزش استان را تعیین و مصوبات این نشست‌های این هیات در شورای عالی ورزش مطرح و مصوب شود.

استان یزد ۵۵ هیات ورزشی و ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha