معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند

مسکو- ایرنا- معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع روسیه با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت:‌ در مدت اخیر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منابع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و در خور پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ الکساندر فومین این سخنان را شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور کاظم جلالی سفیر کشورمان و همچنین برخی مقامات نظامی کشور روسیه و تعداد قابل توجهی از وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد، بیان کرد.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.

شراکت راهبردی ایران و روسیه در بسیاری از حوزه‌ها
فومین در بخش دیگری از سخنان خود به سیر توسعه مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ ملت های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارند. دوستی بین آنها در حال توسعه و ادامه است و شراکت راهبردی در بسیاری از زمینه ها دیده می‌شود که یکی از حوزه‌های تعامل در حوزه دفاعی است.
وی ادامه داد:‌ دو کشور در سال‌های گذشته موفق شدند تا روابط خود را به سطح راهبردی، متقابلا سودمند و شراکت‌گونه در حوزه دفاعی و فنی ارتقا دهند.

همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه از عمق دریا تا عمق فضا
معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد:‌ همکاری‌ها و تعاملات دفاعی ایران و روسیه چندجانبه هستند و تمام زمینه‌ها از عمق دریا تا عمق فضا را در بر می‌گیرند.
وی گفت:‌ ما بر این باوریم که یکی از عامل‌های مهم تفاهم‌نامه‌های نظامی دو کشور، اجرای عملیات‌های نظامی و رزم آماده‌سازی نیروهای مسلح است.
فومین یادآور شد:‌ از جمله تمرین‌های آموزشی که به یک سنت در مناسبات دفاعی دو کشور تبدیل شده‌اند می‌توان به گشت‌های دریایی در خلیج عدن و همچنین همکاری‌ها و تعاملات تمرینی دریایی نظامی در کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با شرکت کشتی‌های نظامی ایران، ‌روسیه و چین در اقیانوس هند اشاره کرد.
به اعتقاد این مقام دفاعی روسیه،‌ برگزاری برنامه‌های منظم آموزشی برای کارشناسان نظامی دو کشور، این امکان را فراهم می‌کند که سطح اعتماد را میان دو کشور و دشواری‌ها در برخی مسائل را در زمان اجرای اهداف حل کند.

دشمنان روسیه و ایران،‌ راه بسیار سختی را برای تقابل با قدرت راهبردی ما دارند
معاون وزیر دفاع روسیه گفت:‌ دشمنان ما، راه بسیار سختی را برای تقابل با قدرت راهبردی ما دارند. ما بر این باوریم که توسعه همکاری‌ های دوجانبه با پویایی و گستردگی بیشتری نیاز است و در این مسیر، تأکید بیشتری بر امور آموزشی و نظامی داریم.
فومین در پایان سخنان خود از تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران و مجموعه کارکنان دفتر وابستگی امور دفاعی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به خاطر کار روزانه و خستگی‌ناپذیر و رویکرد سازنده در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد. 

بنا بر اعلام وابسته نظامی کشورمان در مسکو، دیپلمات های ۷۹ کشور شامل سفرا، وابستگان نظامی و همچنین شماری از اندیشمندان، نمایندگان اتاق فکرها، صاحبان صنایع دفاعی و نظامی و نمایندگان وزارتخانه ها و نهاد های دولتی روسیه در این آیین حضور داشتند.



به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.
ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آنها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.
دیمیتری پسکوف در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترورهای شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.
پیش از این، فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه رژه روز ارتش درباره آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، گفت: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است
وی افزود: آمادگی که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره اینکه که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند؟ اظهار کرد: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
امیر واحدی گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha