۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85448965
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دورریز نان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85448965
دورریز نان به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است

قزوین - ایرنا - معاون بانوان بنیاد فرهنگی اجتماعی قرارگاه خاتم الاوصیا گفت: افزایش دورریز نان به دلیل کاهش کیفیت این ماده غذایی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که باید با مدیریت جامعه مسوولان و مشارکت مردمی برطرف شود.

طاهره سیدی روز پنجشنبه در نخستین همایش مردمی گندم و نان سالم واقع در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: اسراف و دورریز نان امروز به دفعات مکرر در جامعه مشاهده می‌شود که رفع آن همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: نان یک مساله جدی و نیاز استراتژیک در کشور محسوب می شود که برای مدیریت بهینه آن نیازمند مشارکت مردم و برنامه ریزی صحیحی از سوی مسوولان هستیم تا بتوانیم در یک بازه زمانی مناسب به نقطه هدف مطلوب دست یابیم.

سیدی به تشکیل مجمع تغذیه سالم در بنیاد فرهنگی اجتماعی قرارگاه خاتم الاوصیا اشاره کرد و گفت: این مجمع در تلاش است تا در کنار دولت راهگشای مشکلات مهم اقتصادی مثل گندم و نان سالم باشد.

معاون قرارگاه خاتم الاوصیا بیان کرد: بخشی از مشکلات حوزه نان در فرهنگ مصرف خلاصه می‌شود که باید در این راستا از ظرفیت بانوان بیش از پیش استفاده کرد، با این نکته که قرارگاه خاتم الاوصیا برای فعال سازی بدنه بانوان نیز برنامه ریزی دارد.

به گفته سیدی، با کمک مشارکت‌های مردمی و همچنین برنامه ریزی قرارگاه خاتم الاوصیا امروز در سطح کشور تقریبا بیش از ۶۰ درصد از نوشت افزارهای کشور بومی سازی شده که حاصل تلاش و مجاهدت فعالان قرارگاه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha