بیداری و وحدت ملت‌ها در حرکت اربعین تجلی دارد

کربلا- ایرنا- رایزن فرهنگی ایران در عراق با بیان اینکه ما هر چه داریم از امام حسین (ع) و اربعین است، گفت: بیداری، آگاهی و وحدت ملت‌ها، قیام، مقاومت و مبارزه با ظلم در شعارها و حرکت اربعین تجلی دارد.

حجت الاسلام غلامرضا اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا، اظهار داشت: این همایش با تلاش همکاران در کمیته فرهنگی ستاد اربعین همایش در کربلا برگزار شد، در این رویداد یک روز اساتید و نخبگان فرهنگی دانشگاهی نظرات خود را در قالب مقاله و سخنرانی مطرح کردند، این مقالات به عنوان منبع علمی و پژوهشی منتشر و در اختیار اندیشمندان و محققان حوزه اربعین قرار خواهد گرفت.

اربعین پیوند ملت‌ها را مستحکم می‌کند

رایزن فرهنگی ایران در عراق گفت: اربعین در همه حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد، اربعین اخلاقیات انسانی را تعالی می‌دهد، پیوند ملت‌ها را مستحکم می کند، بزرگترین عملیات رسانه‌ای جهان را در اربعین رقم می‌خورد و باعث می شود اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در اربعین به هم پیوند بخورند.

وی با بیان این که اربعین در همه شئونات زندگی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اصولاً موضوع اربعین عهدی با امام حسین (ع ) است، بزرگان اسلام توصیه می‌کنند که با زیارت اربعین نقص نبودن در کنار ائمه اطهار (ع) را می‌توان جبران کرد.

بیداری و وحدت ملت‌ها در حرکت اربعین تجلی دارد
حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق

اربعین در عقل و عشق خلاصه می‌شود

اباذری بیان کرد: بیداری و آگاهی و وحدت ملت‌ها، قیام، مقاومت و مبارزه با ظلم در شعارها و حرکت اربعین متجلی است و در ظاهر و باطن قیام سید الشهدا (ع) و آیین اربعین به آن پرداخته می‌شود، ما هر چه داریم از امام حسین (ع) و اربعین است.

رایزن فرهنگی ایران در عراق تصریح کرد: اربعین در عقل و عشق خلاصه می‌شود زیارت اربعین عاقلانه‌ترین و عاشقانه ترین کاری است که انسان می‌تواند همزمان انجام دهد.

بیداری و وحدت ملت‌ها در حرکت اربعین تجلی دارد

به گزارش ایرنا، سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -۳۰ فروردین ۱۴۰۳- در کربلا برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha