۲۰ هزار داوطلب از چهارمحال و بختیاری در کنکور سراسری رقابت می‌کنند

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در آزمون سراسری دانشگاه‌ها (کنکور) که ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود براساس آمار سازمان سنجش ۲۰ هزار داوطلب از این استان در این آزمون رقابت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پژمان خلفیان روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: مرحله نخست کنکور سراسری دانشگاه در تاریخ ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه و مرحله دوم در تیرماه برگزار می‌شود که پذیرش دانشگاه فرهنگیان از کنکور اردیبهشت‌ماه است.

به گفته وی، داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از اتمام دفترچه‌های تخصصی همان رشته می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری از سال گذشته نمرات امتحانات نهایی تاثیر مستقیم در پذیرش داوطلبان دارد، اظهار داشت: در کنکور سال گذشته، امتحانات نهایی فقط در پایه تحصیلی دوازدهم بود که ضریب ۴۰ امتحان و ۶۰ کنکور بود، امسال نیز پایه دوازدهم امتحانات نهایی دارد که ضریب ۵۰ امتحانات نهایی و ۵۰ درصد کنکور خواهد بود.

وی یادآور شد: از خردادماه سالجاری امتحانات نهایی در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود و از سال آینده ضریب کنکور ۴۰ و امتحانات نهایی ۶۰ خواهد بود.

خلفیان با اشاره به اینکه با کاهش تاثیر کنکور و افزایش سوابق تحصیلی، عدالت آموزشی برقرار می‌شود،گفت: با اجرای این طرح قبولی دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار کشور افزایش پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرایی شدن این طرح و برقراری عدالت آموزشی، قبولی در کنکور مختص افراد خاص که دارای توان مالی بالا هستند و یا در کلاس‌های مختلف تست‌زنی شرکت می‌کردند، نیست.

تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در چهارمحال و بختیاری فراهم است

خلفیان با اشاره به اینکه امتحانات نهایی امسال در سه مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در هر سه پایه فراهم شده است.

به گفته وی، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی باید یک ساعت زودتر از زمان برگزاری آزمون در مکان‌های برگزاری امتحانات نهایی حاضر شوند و نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون قرنطینه دانش‌آموزان انجام می‌شود و از ورود دانش‌آموزان جدید خودداری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برگه دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی و در جایی به غیر از استان خود تصحیح می‌شود.

وی اظهار داشت: هر برگه امتحانی بدون سربرگ ۲ بار تصحیح می‌شود، اگر تفاوت نمره بیش از یک نمره بود، به صورت اتوماتیک نمره بالاتر ثبت می‌شود و اگر مغایرت نمره بیش از یک نمره بود، برگه امتحان را مصحح سوم تصحیح خواهد کرد.

خلفیان افزود: دانش‌آموزانی که سابقه تحصیلی امتحانات نهایی نداشته باشند، باید از سامانه my.medu.ir ثبت‌نام و سابقه تحصیلی ایجاد کنند تا بتوانند در امتحانات نهایی شرکت کنند.

به گفته وی، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان از امتحانات نهایی خردادماه حاصل می‌شود و امتحانات شهریورماه اثری در سابقه تحصیلی ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ترمیم معدل برای هر دانش‌آموز یک‌بار امکان‌پذیر است و در صورتی که دانش‌آموزی در ترمیم نمره، نمره کمتری بگیرد، سامانه به‌صورت اتوماتیک نمره بالاتر را برای سابقه تحصیلی لحاظ می‌کند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقطع‌های مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha