۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85448788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوشمندسازی ثبت احوال موجب تسهیل در خدمت به مردم می‌شود

زنجان - ایرنا - نماینده منتخب مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت احوال گام‌های بلندی در حوزه هوشمندسازی خدمات برداشته است که تحقق کامل این مهم موجب تسهیل در خدمت به مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور علیمردانی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان، افزود: اقدامات مطلوبی در بحث هوشمندسازی از قبیل انجام پروژه سببی و نسبی، راه اندازی سامانه سهیم و ارائه خدمات الکترونیکی انجام شده است که دستاوردهای مهمی برای کشور محسوب می شود.

علیمردانی یادآور شد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تمام خدمات ثبت احوال در آینده به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات هویتی و سکونتی شهروندان در سامانه های ثبت احوال، افزود: در بحث داده ها و اطلاعات هویتی و سایر اطلاعات افراد پراکندگی زیادی وجود دارد که باید این اطلاعات متمرکز و متولی خاصی برای آن مشخص شود.

هوشمندسازی ثبت احوال موجب تسهیل در خدمت به مردم می‌شود

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان نیز در این دیدار از آخرین وضعیت استان در راستای خدمات دهی به مردم گزارشی ارائه داد و گفت: در راستای خدمات دهی آسان به شهروندان، خدمات ثبت احوال به سمت الکترونیکی شدن گام برداشته است.

مهدی ژاله چیان به روند پیشرفت انجام پروژه سببی و نسبی اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تلاشی که همکاران در سطح استان داشتند پیشرفت قابل ملاحظه ای در این طرح صورت گرفته و با اتمام آن براساس تکلیف قانونی در برنامه هفتم توسعه، صدور گواهی حصر وراثت و نیز احراز هویت الکترونیکی افراد از طریق سامانه برعهده ثبت احوال خواهد بود.

وی به نبود الزام تغییر نشانی افراد اشاره و خاطر نشان کرد: افراد در جا به جایی محل سکونت خود باید نشانی خود را در "سامانه تغییر نشانی" ظرف مدت ۲۰ روز به روز رسانی کنند که به دلیل نبود الزام قانونی این کار انجام نمی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha