۷ بالگرد در حال امدادرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از بکارگیری ۷ بالگرد در جنوب سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در مناطق سیل زده خبر داد.

حسین ظفری صبح روز پنجشنبه با اشاره به پایدار شدن شرایط در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و جنوب فارس گفت: تمرکز اصلی سازمان‌های امدادی بر جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره حجم بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان در سه روز گذشته گفت: در برخی از مناطق میزان بارش‌ها بیش از سه برابر بارش‌ها در سال گذشته است.

ظفری از وقوع سیل و آب گرفتگی در یک هزارو ۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برق حدود ۴۰۰ روستا قطع شده که برخی از آنها عامدانه از سوی اداره برق برای حفظ سلامت ساکنان بوده ولی اکنون ۹۰ درصد این روستاها برقشان وصل شده و همچنین آب ۷۰ روستا نیز سیلابی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از امداد رسانی ۱۲۰ تیم امدادی هلال احمر در این روستاها خبر داد و افزود: سه محور اصلی و ۱۴ محور فرعی قطع است و امدادرسانی با کمک ۷ بالگرد در حال امدادرسانی است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران آبگیری سد کنارک برای نخستین بار در این منطقه را برای جلوگیری از وخیم تر شدن بیشتر در این منطقه مناسب دانست و گفت: آبگیری این سد توانسته بخشی از حجم باران را در خود جمع کند و از وخیم تر شدن شرایط بکاهد.

به گزارش ایرنا، به دنبال ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است؛ این سامانه عصر ۲۹ فروردین از کشور خارج می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha