۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85448736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست استاندار از نخبگان برای مشارکت فعال در پیگیری سند "یزدنوین"

یزد- ایرنا - استاندار یزد با بیان اینکه در مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، سند یزد نوین به صورت خاص پیگیری می شود از عموم نخبگان و فرهیختگان استان درخواست کرد هر گونه ابتکار ، ایده و یا نقطه نظری در این زمینه دارند به این مرکز منتقل کنند.

"مهران فاطمی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی

واقع شده و همکاران ما در این مراکز آماده پذیرش هر گونه نظری هستند.

وی خاطرنشان کرد: سند یزد نوین، غیرقابل انعطاف نیست؛ اگر در هر مسئله ای یک نظر بهتر ، یک ابتکار بهتر و یک نکته دقیق تر از نخبگان بشنونیم حتما بر اساس آن برنامه را اصلاح خواهیم کرد.

استاندار یزد گفت: سند یزد نوین در محورها و مزیت های متعدد استان با حضور نخبگان و فعالان حوزه های مختلف در محورهای آب ، صنعت ، گردشگردی ، مسائل فرهنگی ، خانواده و محیط زیست و غیره تدوین و طرح های شاخص برای این سند تعریف شده است .

وی اضافه کرد: میزان پیشرفت طرح ها و عقب ماندگی های آن در شورای برنامه ریزی استان ارائه شده و کارهای خوبی انجام شده البته هنوز در این زمینه خیلی کار داریم که یزد به جایگاه واقعی خود برسد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: در سالجاری ۲۰ محور در حوزه آب ، بهره وری، سرمایه گذاری خارجی ، مسائل فرهنگی و غیره برای استان تعریف شده است که به صورت جدی دنبال می شود.

فاطمی تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ سال امید آفرینی ، ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی در بین مردم استان باشد و ما بتوانیم خدمت رسانی به مردم را به نحو مطلوب تری انجام دهیم.

استاندار پیش از این اعلام کرد: مرکز راهبردی و پیشرفت استان با هدفی مبتنی بر سند آمایش و توازن استانی برای رسیدن به سند یزد نوین در افق ۱۴۰۵ فعالیت می‌کند.

فاطمی با بیان اینکه این مرکز مدلی برای استفاده از تجربه‌ علمی نخبگان و ارتباط آنان با بدنه اداری و تبیین آینده با نگاه علمی و کارشناسی است ادامه داد: در این خصوص هیات‌های اندیشه‌ورز تشکیل و از آنها حمایت می‌شود.

سند تحولی یزد نوین که به ابتکار استاندار یزد ارائه شده برنامه توسعه استان در ۲۳ سال اینده را ترسیم کرده است و شامل ۱۵ محور، ۱۷۴ پروژه و ۸۱۷ فعالیت است.

این سند که چشم اندازی برای توسعه استان یزد است، سال گذشته از سوی استاندار ارائه و رویکردهای توسعه استان بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌های این سند اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha