استاندار: فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در کرمانشاه تقویت شود

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در استان کرمانشاه گفت: فرهنگ پهلوانی، مدارا و بزرگ منشی در کرمانشاه ریشه تاریخی دارد که باید فرزندان خود را بیش از پیش با این فرهنگ غنی آشنا کنیم و آن را تقویت نماییم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه با حضور رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، رییس کل دادگستری کرمانشاه، جانشین سپاه حضرت نبی کرم(ص)، دادستان و مسئولان قضایی استان و فعالان حوزه صلح و سازش استان در تالار بعثت کرمانشاه افزود: جامعه با صبر و مدارا کردن زیباتر می شود و در دین مبین اسلام انسان ها همواره به صبر، مدارا و سازش با یکدیگر دعوت شده اند.

وی تاکید کرد: مصالحه و ایثار در جامعه، به منظور ترویج روحیه گذشت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: خیران و افرادی که به عنوان صلح یار برای ایجاد آرامش صلح و دوستی تلاش می کنند در واقع علاوه بر ایثار و ترویج روحیه گذشت، به ایجاد جامعه ای بهتر و امیدوارتر نیز کمک می کنند.

استاندار: فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در کرمانشاه تقویت شود

صحرایی نقش مردم در ایجاد و ترویج روحیه گذشت و مدارا را مهم عنوان کرد و از همه دستگاه ها خواست نهایت تلاش خود را برای کمک به روحیه هم افزایی در جامعه بکار بگیرند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه افراد خیر و صلح یار، خیرخواه جامعه هستند، ادامه داد: اگر قبل از ایجاد اختلاف و اشکال تلاش کنیم که فضای جامعه به صبر و سازش نزدیکتر شود جامعه زیباتر و اثرگذاری آن بیشتر می شود.

صحرایی تصریح کرد: افراد خیرخواه جامعه علاوه بر همکاری در حل اختلاف به توسعه فرهنگ صبر و مدارا در جامعه نیز کمک می کنند و همه وظیفه داریم و تلاش کنیم که فرهنگ صبر در بسیاری از موارد به ویژه موضوع ترافیک و مجموعه تعاملاتی که افراد را می تواند درگیر کند، توسعه پیدا می کند.

وی افزود: صبر و مدارا از ویژگی های بارز یک مومن است که در دین مبین اسلام بدان بسیار اشاره شده است.

در این همایش از تعدادی از خیران استان در حوزه های مختلف تجلیل شد.

استاندار: فرهنگ پهلوانی و بزرگ منشی در کرمانشاه تقویت شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha