۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85448661
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تنش آبی شهر گرگان در سایه حمایت‌های دولت سیزدهم کاهش یافت

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای رفع تنش آبی شهر گرگان اقدامات خوبی داشته است، گفت: با وجود آنکه تنش آبی گلستان از جمله شهر گرگان نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته اما می‌طلبد اقدامات این بخش جدی‌تر پیگیری شود.

رمضانعلی سنگدوینی روز پنج‌شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار کرد: در حوزه آب و برق باید بیش از گذشته به جذب اعتبارات توجه شود تا با رفع کمبودهای این بخش، در سال ۱۴۰۳ با شرایط بهتری از پیک تابستان عبور کنیم.

وی با بیان اینکه با بسته شدن فصل دوم بودجه برای جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید انرژی مضاعفی صرف کرد، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان برای جذب اعتبارات تلاش کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به بودجه‌های ملی در اختیار وزرا اشاره کرد و افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توان منابع اعتباری خوبی را وارد استان گلستان کرد که به مدیران استانی توصیه می‌کنیم در سال جدید از این ظرفیت برای رونق استان محروم گلستان بهره ببرند.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: ظرفیت نمایندگان برای گره‌گشایی از مشکلات و جذب اعتبارات بسیار بالا است، هر جایی که مدیران نمی‌توانند فریاد بزنند ما آماده ورود به مساله و تلاش برای جذب اعتبارات هستیم.

جذب اعتبارات ملی نیازمند همت و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی است

وی با تاکید بر اینکه منابع اعتباری به میزان کافی در کشور وجود دارد، افزود: جذب اعتبارات ملی نیازمند همت و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی است تا گلستان در این بخش متضرر نشود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از توقف فعالیت کارخانجات شالیکوبی در گلستان شد و یادآور شد: براساس مصوبه قرار بود تا حدود ۴۵۰ هزار تن شالی در کارخانه‌های استان فرآوری شود.

سنگدوینی با بیان اینکه در حال حاضر شلتوک در حال خروج از گلستان است، تصریح کرد: در این شرایط باید از شالیکوبی‌های دارای مجوز و یا با پیشرفت فیزیکی بالا، حمایت تسهیلاتی صورت بگیرد تا بتوانند در این بخش فعالیت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری، گفت: یکی از مسیرها برای تحقق شعار سال به ویژه در روستاها فعال کردن تعاونی‌ها است، تعاونی‌ها باید فعال شوند و البته در بین مردم اعتمادسازی صورت بگیرد تا شاهد تحقق شعار سال و شکوفایی در روستاها باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، خواستار اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت با ۲ سال تنفس به تعاونی‌ها شد و بیان کرد: تعاونی‌ها یکی از راه‌های مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و تحقق شعار سال است.

سنگدوینی با اشاره به اینکه پیمانکاران و انبوه‌سازان از مردم هستند و باید از این اقشار حمایت شود، تصریح کرد: ظرفیت‌ها در گلستان بسیار بالا است و باید برای تحقق مشارکت مردم از همه گروه‌ها و اقشار حمایت شود.

به گفته وی؛ استان گلستان حدود ۱۱ درصد امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند و ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور در گروی این استان است.

تولیدکننده‌ای که تسهیلات میلیاردی ارزان‌قیمت می‌گیرد باید رصد و پایش شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خواستار رصد و پایش تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان شد و گفت: تولیدکننده‌ای که تسهیلات میلیاردی ارزان‌قیمت می‌گیرد باید رصد و پایش شود تا تسهیلات اعطایی در جای درست هزینه شود، اگر این مساله به طور دقیق انجام شود استان از لحاظ درآمد مشکلی پیدا نخواهد کرد.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه بانک خصوصی حق ندارد پول و درآمد گلستان را خارج از استان صرف کند، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه و بودجه، همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت بی‌سابقه بود و بسیاری از بخش‌های آن با هم‌افزایی و همکاری دولت تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز ماده ۲۳ برای بیمارستان شرق گرگان صادر شده است، یادآور شد: درخواست ما اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بود که در حال حاضر ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احداث بیمارستان جلین بیش از ۱۰ بار با مسوولان کشوری پیگیری داشتم، افزود: بهترین کار برای قدردانی از مردم همیشه در صحنه، تلاش و همت جهادی مدیران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha