وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

سمنان - ایرنا - معاونان رئیس جمهور و وزرای دولت مردمی همراه آیت الله رئیسی در نخستین سفر استانی سال ۱۴۰۳ با دست پر به دیدار مردم دیار دارالمرحمه رفتند تا ضمن پیگیری روند اجرای مصوبات دور اول سفر به این استان، بخش بیشتری از دغدغه های مردم شریف سمنان و شهرستان های آن را برطرف و به مطالبات آنان رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا ، «سمنان» نخستین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ بود و آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در دومین سفر به این استان، روز پنجشنبه سی‌ام فرودین ماه مهمان مردم ولایتمدار دیار دارالمرحمه شد.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در این سفر علاوه بر بهره‌برداری و بازدید از روند اجرایی طرح‌های مصوب دور اول سفر، به بررسی مشکلات اساسی و تعیین راهبردهای زیربنایی برای رفع چالش‌های مختلف استان پرداختند.

حضور در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان، سخنرانی در اجتماع مردم، نشست با نخبگان، دیدارهای عمومی، شورای اداری و افتتاح و بازدید برخی طرح‌ها از برنامه‌های سفر آیت‌آلله رئیسی، معاونان رئیس جمهور و وزیران دولت سیزدهم در سفر به این استان بود و وزیران نیز با سفر به شهرستان‌های تعیین‌شده به افتتاح و بازدید از روند اجرایی طرح‌ها و بررسی مسائل پرداختند.

دیدارهای مردمی در سمنان، شاهرود و دامغان، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم بخشی از برنامه های رئیس جمهور و هیات همراه در سفر به استان سمنان بود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر کردند و دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر اعضای دولت سیزدهم به استان سمنان بود.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

* معاون اجرایی رییس جمهور در سمنان؛ اعتبار جدید ۹هزار میلیارد تومانی برای استان

معاون اجرایی رییس جمهور که بهمن ماه سال قبل(۱۶ بهمن) سفری به استان سمنان داشت و چندین پروژه مهم از جمله تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان را پس از ۱۷ سال انتظار افتتاح و اطلاعات مهمی هم درباره آخرین وضعیت تکمیل طرح ملی آزادراه حرم تا حرم و تزریق اعتبار برای سرعت گرفتن این پروژه ارائه کرد، در دومین سفر رئیس جمهور به استان نیز از بهره‌برداری ده‌ها طرح اقتصادی و عمرانی و اختصاص اعتبار جدید ۹ هزار میلیارد تومانی با عنوان دو اتفاق مثبت برای استان سمنان خبر داد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

روایت معاون رئیس جمهور از ۲ اتفاق مثبت و مهم برای مردم سمنان

معاون اجرایی رییس جمهور از بهره‌برداری از ده‌ها طرح اقتصادی و عمرانی و اختصاص اعتبار جدید ۹ هزار میلیارد تومانی با عنوان دو اتفاق مثبت برای استان سمنان خبر داد.

محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس جمهور روز پنجشنبه (۳۰فروردین) در شبکه ایکس نوشت: ‏۲ اتفاق مثبت و مهم به نفع مردم ‎سمنان در جریان سفر استانی دوم ‎دولت مردمی

۱. بهره‌برداری از ده‌ها طرح اقتصادی و عمرانی با حضور رییس‌جمهور محترم و اعضای کابینه.

۲. تصویب ۱۴۵ مصوبه جدید با اعتبار حدود ۹ هزارمیلیارد تومان. این مصوبات در اسرع وقت اجرایی خواهد شد، ان‌شاءالله.

رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم توانسته در کمتر از سه سال شاخص رشد اقتصادی بیش از ۶ درصدی را به ثبت برساند که یک توفیق مهم اقتصادی است.

محسن منصوری روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: دولت سیزدهم جدا از مردم نبوده و نیست و با همین رویکرد و شیوه نیز مدیریت میدانی را در متن مردم در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم بیش از ۸ هزار واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند که این دستاورد نقش مهمی در اشتغال و رشد اقتصادی کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های پولی و مالی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توانسته نرخ رشد نقدینگی را از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش دهد.

منصوری از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های موفق و مهم دولت مردمی سیزدهم یاد کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون فرآیند ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن اجرایی شده که با توجه به روندی موجود این تعداد تا پایان دولت قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این‌که پویا کردن صنعت نفت با اتکا به توان مهندسان داخلی و همچنین تقویت روابط دیپلماتیک به رشد و ارتقاء عملکرد صنعت نفت کشور منجر شده است، خاطرنشان کرد: رشد صنعت نفت در دولت سیزدهم به بیش از ۲۰ درصد رسیده که از جمله دستاوردهای اقتصادی مهم دولت است.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: مدیریت دولت سیزدهم کارتابلی نیست؛ میدانی است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسأله دولت، مسأله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است، گفت: همان جایی که دولت قبل ما را متهم میکرد، می‌گفت اینها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفافا نقطه قوت و عزت ما شد؛ حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.

محسن منصوری تاکید کرد: دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملا میدانی است.

وی با بیان اینکه شاخص رشد کشور سالها نزدیک به صفر درصد بود، امروز بالای شش درصد است، همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند، افزود: بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

منصوری همچنین به سرعت بالای اجرای پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: برای اولین بار خط ریلی دریا به دریا در این دولت متصل شده‌است.

* برنامه های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دومین سفر استانی دولت به سمنان

بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از محور دامغان - معلمان و مطالبات اعتباری

داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه از مراحل تکمیل محور دامغان - معلمان به عنوان مطالبه جدی مردم بازدید کرد.

مهمترین مساله تکمیل عملیات دوبانده کردن این محور پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران و تکمیل نشدن محور از سوی استان همجوار است.

طرح دوبانده شدن محور دامغان به معلمان با توجه به سال‌ها وقفه در عملیات ساخت، به یکی از مطالبات دیرینه مردم استان سمنان و دامغان تبدیل شده است که نیازمند نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات ملی است.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

معاون رییس جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان همزمان با سفر آیت‌الله رییسی به استان سمنان و با حضور داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بهره‌برداری شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان روز پنجشنبه با حضور داوود منظور و هیات همراه در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران در دامغان با حضور معاون رئیس جمهور

واحد تولیدی فروسیلیس در دامغان با حضور داودو منظور رییس سازمان برنامه و بودجه با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین کارخانه فروسیلیس ایران بهره‌برداری شد.

واحد تولیدی فروسیلیس «شرکت آلیاژ پارس دامغان» امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

فروسیلیس محصولی پایه در صنایع فولاد محوب می‌شود که از صنایع مادر در تمام کشورهاست و هر کشوری که این ماده اولیه را داشته باشد، در توسعه صنعت و اشتغالزایی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

منظور: بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ۲ مرحله‌ای بودن بودجه ۱۴۰۳، اجرای بخش اول قانون بودجه امسال از ابتدای سال آغاز شد و بخش دوم نیز مقرر شده حداکثر تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

داوود منظور روز پنجشنبه در سفر به دامغان درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران از داده‌های تخصصی، کشور در مدار رشد اقتصادی قرار گرفته است.

داوود منظور روز پنجشنبه در نشست نخبگانی در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار، رشد چهار و نیم درصد در سال ۱۴۰۰، رشد پنج درصد در سال ۱۴۰۱ و رشد ۶ درصد در سال ‌۱۴۰۲ ثبت شد و امیدواریم در سال جاری به رشد بیش از هشت درصدی برسیم.

وی تصریح کرد: دهه ۹۰ بسیاری از فرصت ها را از دست دادیم ولی از ابتدای دولت توفیقات خوبی حاصل شد و در مدار رشد قرار گرفتیم.

معاون رئیس جمهور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رشد تولید در کشور محقق شده است که باید به جهش تولید برای رفع مشکلات تبدیل شود.

* برنامه های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین سفر استانی دولت به سمنان

سلاجقه پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد + فیلم

پاسگاه محیط‌بانی در پارک ملی صیدوای مهدیشهر به نام شهید غلامرضا جعفری از شهدای محیط‌بان، روز پنجشنبه با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بهره‌برداری شد.

پارک ملی صیدوا در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر استان سمنان قرار دارد و پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه با ۳۰ میلیارد ریال تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور در دور نخست سفر به استان ساخته شد.

پاسگاه محیط‌بانی در پارک ملی صیدوای مهدیشهر با کاربری حفاظتی در زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته شده است.

سلاجقه: روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی بر خلاف آن‌چه که گفته می‌شود، لاک‌پشتی نیست و در برخورد با طبیعت و موجود زنده باید همه جوانب به درستی سنجیده شود.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم استانی رییس جمهور به ایرنا افزود: حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان دغدغه ملی در دستور کار جدی دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور و سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی پای کار آمده و اقدامات ارزشمندی از جمله نصب سرعت‌گیر و دوربین کنترل سرعت انجام داده است که در نتیجه آن و اطلاع رسانی‌ گسترده، مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی بیان کرد: برای ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی در محدوده استان سمنان باید اعتبار کافی از منابع وزارت راه و شهرسازی به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل استان سمنان تخصیص یابد.

این مسوول اضافه کرد: طبق تاکید وزارت راه و شهرسازی مشکلی در تحقق تعهد و انتقال اعتبار به حفاظت محیط زیست استان سمنان برای انجام اقدامات راهبری در حفاظت از این گونه ارزشمند وجود ندارد.

* برنامه های معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین سفر استانی دولت به سمنان

معاون رییس جمهور: نرخ بیکاری بانوان ۲ درصد کاهش یافت

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کشور با توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

انسیه خزعلی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، افزود: با پیگیری های انجام شده سال گذشته مشاغل خانگی افزایش قابل توجهی داشت که در کاهش نرخ بیکاری موثر است.

وی افزود: ۸۰ درصد تسهیلات سال گذشته در قسمت مشاغل خانگی پرداخت شد و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت از سوی برخی بانک‌ها وجود داشت که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه‌دار تسریع و تسهیل شود.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

تصویب اعتبار برای بازارچه تولیدات بانوان سمنان با حضور معاون رییس جمهور

اعتباری برای ایجاد بازارچه فروش تولیدات بانوان استان سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در قالب برنامه سفر دولت سیزدهم مصوب شد.

انسیه خزعلی روز پنجشنبه با بیان این‌که آموزش برای توسعه تولید به ویژه در حوزه بانوان باید جدی گرفته شود، افزود: با هدف کمک به عرصه تولید در حوزه اشتغال بانوان در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه ویژه بانوان دیده شد و این مکان به زودی ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که حل چالش‌های پیش روی تولید و جهش تولید با مشارکت همگانی مردم مسیر می‌شود، گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی «کسبینو» یکی از این زیرساخت‌هاست. با استفاده از این پلتفرم تولیدکنندگان محصولات می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران در سراسر کشور بفرستند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد بازدید و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان، بر حل مسأله تولید و جهش تولید با مشارکت همگانی مردم تاکید کرد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

* معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور

معاون رییس جمهور: احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: آغاز به‌کار بیش از هشت‌هزار واحد تولیدی راکد کشور منجر به احیا و حفظ ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۵۰ همت) سرمایه مردمی و افزون بر ۱۹۵ هزار فرصت شغلی شد.

امیرحسین مدنی روز پنجشنبه در آیین جشن احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور افزود: در استان سمنان نیز با احیای ۲۰۱ واحد تولیدی، علاوه بر حفظ ۱۰۱ هزار میلیارد ریال سرمایه مردم، چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اظهار کرد: امسال که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، دولت حمایت از تولید را با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

* برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزیر صنعت، معدن و تجارت سفر خود به استان سمنان را یک روز زودتر از آغاز دور دوم سفر رییس جمهور به استان آغاز کرد و در این باره گفت که با نیت بررسی، جمع‌بندی وضعیت صنعت در قالب سومین سفر به این دیار آمده‎‌ام.

افتتاح کارخانه‌ای با حضور وزیر صمت برای جلوگیری از خروج ارز در ایوانکی گرمسار

وزیر صعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان از غرب استان و شهرک صنعتی گرمسار آغاز کرد و چند افتتاح و بازدید را در شهرستان‌های گرمسار و سمنان در برنامه داشت.

واحد تولیدی کیسه پلی‌پروپیلن روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی جنت‌آباد ایوانکی از توابع گرمسار در غرب استان سمنان افتتاح شد که هدف از فعالیت آن جلوگیری از خروج ارز از کشور محسوب می‌شود.

این واحد تولیدی توانایی تولید سالانه سه هزار تن کیسه پلی‌پروپیلن، چهار هزار و ۵۰۰ تن تک رشته‌ها و سه هزار تن چتایی معمولی دارد.

واحد تولیدی باتری با حضور وزیر صمت در گرمسار افتتاح شد

واحد تولیدی باتری روز چهارشنبه با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گرمسار با سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واحد تولیدی پاسارگاد صنعت باتری در شهرک صنعتی گرمسار و در قالب سفر آیت الله رئیسی رییس‌جمهور به استان‌ سمنان به بهره برداری رسید.

سالانه ۲ هزار تن جعبه باتری در مجموعه پاسارگاد صنعت باتری تولید می شود و میزان سرمایه گذاری ریالی و ارزی در این واحد ۶۶۱ هزار و ۲۹۴ میلیون ریال و با افتتاح این طرح تولیدی ۶۰ نفر صاحب شغل شدند.

افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند، گفت: افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار است.

عباس علی‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی در گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» با توسعه کمی و کیفی صنعت و با همراهی مردم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سمنان استانی صنعتی و دارای ظرفیت‌های زیادی در تحقق شعار امسال است و دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت این استان به منظور جهش تولید با مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

وزیر صمت از محصولات دانش بنیان در سمنان رونمایی کرد+فیلم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند محصول فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان در قالب برنامه‌های دور دوم سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به این استان رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند طرح صنعتی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در جریان دور دوم سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور و با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان ملی و استانی روز چهارشنبه رونمایی شد که از جمله طرح‌های رونمایی‌شده چند محصول از شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

معاون وزیر صمت: واحدهای صنعتی راکد در دولت سیزدهم ۶ درصد کاهش یافت

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تعداد واحدهایی صنعتی راکد در ابتدای کار دولت سیزدهم هشت هزار و ۵۰۰ بود که اکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ کاهش یافته است و آمارها بیانگر کاهش ۶ درصدی واحدهای راکد صنعتی در دولت مردمی است.

وزیر صمت: استان سمنان الگوی توسعه صنعتی و معدنی کشور انتخاب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های زیادی که دارد به عنوان مدل توسعه صنعتی، معدنی و تجاری برای کشور مدنظر است.

*جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

گزارش تصویری سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان سمنان

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

*تصاویر بیشتر را اینجا ببینید

وزیر صمت: انتقال پساب شهری به واحدهای صنعتی و اقتصادی سمنان سرعت می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خط انتقال پساب شهری به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان طبق برنامه‌ریزی اصولی دولت سیزدهم سرعت می گیرد.

عباس علی آبادی شامگاه پنجشنبه در شهرک صنعتی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از طرح مدول ۲ تصفیه خانه شهرک صنعتی سمنان با اعتبار بالغ بر یکهزار میلیارد ریال امروز بازدید داشتیم.

*برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزیر ارتباطات به مقام شهدای شهرستان میامی ادای احترام کرد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به میامی به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر رییس جمهور به استان سمنان، پروژه‌های برق منطقه‌ای سمنان به صورت متمرکز در شهرستان میامی با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت با یادآوری توجه دولت سیزدهم به گسترش اینترنت پرسرعت گفت: در ۲ سال گذشته هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور با اتصال به شبکه ملی ارتباطات از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی اظهار کرد: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار هزار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

وزیر ارتباطات: پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در راستای آن تاکنون امکان دسترسی هفت میلیون خانوار به این خدمت فراهم شد.

عیسی زارع پور روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان میامی اظهار کرد: یک سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شده و انجام این طرح تا پوشش کامل آن ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میانگین سرعت اینترنت کشور بدون فیبرنوری ۱۰ مگابیت بر ثانیه است که با اجرای این پروژه سرعت آن به ۴۰۰ تا هزار مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

تجلیل وزیر ارتباطات از پدر ۲ شهید در میامی+ فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به سمنان همراهی می‌کند در میامی از خانواده ۲ شهید این شهرستان قدردانی کرد.

زارع‌‎پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود+ فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای حوزه فضایی ایران گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ ماهواره و به اندازه سه دولت قبلی پرتاب شد و در آینده ماهواره‌های سنگین‌تر و با برد بیشتری پرتاب می‌شود.

*فیلم را اینجا ببینید

وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعهد دولت برای گسترش زیرساخت‌های تقویت اینترنت پرسرعت در کشور گفت: از اپراتورها تعهد گرفتیم که سرعت اینترنت را تا پایان امسال ۵۰ درصد بیشتر کنند.

عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

* وزیر نیرو در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزارت نیرو چه طرح‌هایی برای تامین آب شهرهای استان سمنان دارد؟

وزیر نیرو گفت: به مردم استان سمنان اطمینان می‌دهم که مساله آب را در این استان به طور کامل برطرف خواهیم کرد و با توجه به طرح‌های متنوع متناسب با شهرهای مختلف این استان، از شهروندان استان می‌خواهیم در این زمینه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

علی‌اکبر محرابیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر با حضور آست الله رئیسی رییس‌جمهور، تعدادی از اعضای هیات دولت و مدیران ارشد استان، اظهار کرد: حل مساله آب استان سمنان مانند سایر نقاط کشور تعهد وزارت نیرو است و طرح‌هایی که در حال اجرا داریم نیز نشان می‌دهد که حمایت‌های دولت و به ویژه رییس‌جمهور ما را به نقطه حل مساله خواهد رساند.

وی با بیان این‌که موضوع آب آشامیدنی مهم‌ترین مطالبه مردم استان سمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: مجموع مصرف سالانه استان سمنان ۹۰ میلیون متر مکعب است و در دوره اوج مصرف یعنی دوره گرمای تابستان حدود ۱۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان کمبود وجود دارد. البته با مدیریت مناسب در استان طی ۲ سال اخیر این کسری آب با روش‌های مختلف از جمله برداشت از منابع زیرزمینی جبران شد که این روش برای تأمین آب مناسب نیست.

*جزئیات بیشر را اینجا بخوانید

* برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزیر بهداشت به مقام شهدای استان سمنان ادای احترام کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان به مقام شهدای این استان ادای احترام کرد.

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان پارک علم و فناوری سلامت سمنان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین ازز بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان که پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی دارد تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان افزود: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید+ فیلم

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان، مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک روستای میقان از توابع شهرستان شاهرود با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت از طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بازدید کرد

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به استان سمنان همراهی می‌کند، در ادامه سفر به شاهرود از پروژه توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان بازدید کرد.

سرکشی شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان بهار شاهرود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان سمنان و همراهی با رییس جمهور در دور دوم سفر استانی، با حضور در شاهرود، شامگاه پنجشنبه ضمن بازدید و سرکشی از بخش‌های گوناگون بیمارستان بهار با اهدای شاخه گل از زحمات کارکنان این بیمارستان قدردانی کرد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

* برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزیر جهاد کشاورزی از ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور در گرمسار بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان از طرح ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی ذخیره گندم در شرق کشور بازدید کرد.

محمد علی نیکبخت روز پنجشنبه در ابتدای سفر به استان سمنان در قالب سفر دولت سیزدهم، وارد شهرستان گرمسار در غرب استان شد و از طرح ساخت بزرگترین سیلو شرق کشور که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

سیلوی گرمسار یکی از مهم ترین طرح های عمرانی این شهرستان است که از سال ۱۳۹۳ قرارداد این طرح آغاز شد و اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گرمسار تا سه ماه آینده به دست رییس جمهور + فیلم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم شهرستان گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده به دست شخص رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی به مقام شهدای سرخه ادای احترام کرد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان سمنان وزیر جهاد کشاورزی با حضور در گلزار شهدای سرخه به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

نیکبخت: تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به صادرات در روند تولید محصولات کشاورزی، قطع برق چاه‌های کشاورزی را از سوی وزارت نیرو روندی اصولی ندانست.

محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان، افزود: در نظام اسلامی مردم اصل هستند و در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی مردم شعار سال را محقق می‌کند.

وی گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

وزیر جهاد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری پشتوانه‌ طرح کاشت یک میلیارد درخت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از جمله طرح جامع آبخیزداری و طرح‌های کوچک تأمین آب و پشتوانه‌ طرح کاشت یک میلیارد درخت است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمدعلی نیکبخت که رییس جمهور را در دور دوم سفر استانی به گلستان همراهی می‌کند در نهالستان شهید عموزاده سمنان اظهار کرد: مسیر اجرای این طرح راهی بی‌بازگشت است، چون مطالبه مردمی و حاکمیتی است.

سهم سمنان در تحقق کاشت یک میلیارد نهال

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.

به گزارش خبرنگارایرنا، محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در جمع خبرنگاران افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.

تکمیل طرح «قطب دامپروری کشور» در مهدی‌شهر ۷۲۳ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از طرح قطب دامپروری کشور در مهدی‌شهر گفت: تکمیل این طرح به ۷۲۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

* برنامه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین سفر استانی دولت به سمنان

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور وزیر علوم رونمایی شد

۶ محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶ محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل(گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری با حضور زلفی گل رونمایی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

وزیران دولت مردمی در سفر به سمنان/ تحقق وعده‌ها و گوش شنوای مسئولان برای مطالبات مردم

مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی رونمایی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد.

همزمان با سفر رییس جمهور به سمنان، وزیر علوم در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز پنجشنبه از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید و از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت ۲۱ مسافر رونمایی کرد.

* برنامه های آموزش و پرورش در دومین سفر استانی دولت به سمنان

وزیر آموزش و پرورش به مقام شهدای شهمیرزاد ادای احترام کرد

وزیر آموزش و پرورش در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان به مقام شهدای این استان در شهمیرزاد ادای احترام کرد.

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی به همت دولت سیزدهم برخوردار شد

سمنان تنها مرکز استان محروم از استخر دانش آموزی بود که این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم و دیگر مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

سمنان تنها مرکز استان در کشور محروم از استخر دانش‌آموزی بود که روز پنجشنبه و در قالب برنامه های سفر دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات مناسب این طرح به سرانجام رسید.

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان اظهار کرد: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

صحرایی: نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند+ فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت تحصیل در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفتند که به معنی تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری است.

رضامراد صحرایی که رییس جمهور را در سفر استانی به سمنان همراهی می‌کند روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه مشارکتی ۶ کلاسه خدیجه نجم‌الدین مهدی‌شهر اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است.

وی بیان کرد: پیشرفت ایران در بسیاری از حوزه‌ها نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

*برنامه‌های معاونان وزیران در دور دوم سفر استانی به سمنان

آغاز طرح آماده‌سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار با حضور معاون وزیر راه

عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار روز پنجشنبه با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در قالب سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان آغاز شد.

معاون وزیر علوم: اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم به رونق هر چه بیشتر مراکز آموزش عالی با تخصیص بیشتر اعتبار گفت: اعتبارات دانشگاه صنعتی شاهرود در سال‌جاری ۲۷ درصد بیشتر شد.

دستیار ویژه وزیر راه: ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از ساخت چهار میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

مرکز تخصصی هوش مصنوعی استان سمنان در شاهرود بهره‌برداری شد + فیلم

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان با حضور علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد + فیلم

۲ خانه بهداشت روز پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد.

معاون وزیر راه: شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذشت، گفت: ۳۷۹ قطعه زمین برای متقاضیان این طرح در گرمسار و روستای کرند اختصاص یافته است.

طرح آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد

عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن در سمنان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم آغاز شد.

حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت وزارت علوم از مجموعه پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای کمک به تبدیل دانش به فناوری و تقویت هر چه بیشتر این بخش با قدرت ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم نوسازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به افزون بر ۲۱ درصد رسیده است گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی شد.

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به گسترش کشاورزی اقتصادی و دانش بنیان، رویکرد این وزارت‌خانه است که افزایش آن می‌تواند بهره‌وری را به نقطه قابل قبولی رسانده و زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha