پاسخ تنبیهی ایران نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود

تهران- ایرنا- رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل مهم پیروزی ایران در عملیات موشکی به اسرائیل، همراهی میدان و دیپلماسی بود به گونه‌ای که گاهی دیپلماسی همراه و جلوتر از میدان حرکت می‌کرد.

«حجت الاسلام احمد حسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، در خصوص پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولی ایران در دمشق و تاثیر دیپلماسی در این موفقیت اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث انجام موفقیت‌آمیز عملیات موشکی علیه رژیم جعلی صهیونیستی شد، هماهنگی بین میدان و دیپلماسی بود.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس افزود: دستگاه دیپلماسی در این عملیات همراه و گاهی جلوتر از میدان حرکت و فضا را برای انجام عملیات فراهم می کرد.

فلاحی افزود: هر عملیات نظامی باید با پیوست حقوقی و دیپلماسی همراه باشد تا نتایج لازم را در پی داشته باشد چرا که در غیر این صورت و عدم اقدامات دیپلماتیک زحمات بخش میدان بی نتیجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در کنار کار دیپلماتیک انجام کارهای حقوقی در قبال شهدایمان در سوریه را نیز در دستور کار قرار دهیم چرا که انجام اقدامات دیپلماتیک و حقوقی در کنار کار میدان باعث می شود تا دشمن نتواند ملت های جهان را فریب دهد و به فضاسازی علیه کشور ما بپردازد.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ضعیف تر از آن است که بتواند به عملیات موشکی ایران پاسخ دهد و این رژیم اعلام کرده که بدون کمک آمریکا قادر به انجام این کار نیست و آمریکا هم تاکید کرده است که در این مسیر با رژیم صهیونیستی همراهی نخواهد کرد.

فلاحی افزود: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به حمله موشکی ایران پاسخ دهد به طور قطع واکنش و پاسخ بعدی ایران محکم تر خواهد بود و اگر آمریکا هم بخواهد به رژیم صهیونیستی در این زمینه کمکی کند، بداند که پایگاه هایش در تیررس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پیش بینی کرده اند در صورت واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام موشکی ایران و ادامه درگیری ها، قیمت نفت تا بشکه ای ۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت، پس به اروپایی ها و آمریکایی ها توصیه می کنیم که برای حفظ منافعشان با رژیم صهیونیستی همکاری نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha