بخش تصویربرداری بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون به بهره‌برداری رسید+فیلم

شیراز -ایرنا-بخش تصویربرداری (ام،آر،آی) بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان کازرون با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال با همت خیر نیک اندیش و بخش دولتی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با حضور مسولان استانی و شهرستانی مرکز ام آر آی شهرستان کازرون در بیمارستان ولیعصر(عج) این شهر به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه کازرون در ابتدای این آیین با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان بعنوان مطالبه مردم کازرون گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی باتوجه به رشد جمعیت نیاز مهم مردم کازرون و شهرستانهای غرب استان فارس است.

محمدعلی بخرد اضافه کرد: خیرین شهرستان کازرون آمادگی دارند تا امکانات مورد نیاز دانشکده علوم پزشکی برای تحقق این نیاز را فراهم کنند.

فرماندار ویژه کازرون ادامه داد: حدود چهارصد هزار نفر در شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اما در بخش درمانی تنها یک درمانگاه به امور بهداشتی این قشر از جامعه رسیدگی می کند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار نیز گفت: از چندین سال قبل، ببمارستان کازرون با مشکلات بسیاری از جمله کمبود پزشک متخصص روبرو بوده است.

فریدون عباسی اضافه کرد: هر اندازه از تجهیزات و دستگاه پیشرفته در حوزه درمان بهره ببریم ولی نیروی متخصص و دقت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد کارایی آنچنانی ندارد و باید به وضعیت پرسنل بخش درمان بیشتر توجه شود که با توجه به رشد جمعیتی که در منطقه داریم وجود دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کازرون نیاز است.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون نیز با قدردانی از سعید قناعتی؛ خیر و نیک اندیش کازرونی که با همت خود مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در این حوزه اهدا کرده که نقش عمده‌ای در احداث ساختمان بخش تصویر برداری این شهرستان داشته قدرانی کرد.

رئیس علوم‌پزشکی شیراز نیز در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: درصورت آماده شدن امکانات مورد نیاز از اول مهرماه امسال دانشکده علوم پزشکی در کازرون راه اندازی خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت کازرون گفت : از یکسال پیش به دلیل پایان تعهد واحد ام آر آی که بخش خصوصی راه اندازی کرده بود عملا تعطیل شد و مردم در صورت نیاز با مشکلات زیاد به شهرستانهای همجوار و یا مرکز استان مراجعه می کردند که مشکلات سختی برای مردم ایجاد شده است.

محسن معینی اضافه کرد: با جلساتی که به همت مسولین شهرستان گرفته شد، سعید قناعتی، یکی از خیرین شهرستان اعلام آمادگی کرد و اقدام به ساخت مکان مورد نیاز در بیمارستان ولیعصر کازرون با تمام امکانات پیشرفته در مدت زمان کوتاهی کرد که امروز شاهد افتتاح این مرکز مهم درمانی هستیم.

سعید قناعتی، خیر نیک اندیش کازرونی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به احساس نیاز شهرستان به حوزه درمان برای کمک به این بخش اعلام آمادگی کردم.

قناعتی اضافه کرد: برای ساخت این بخش با تجهیزات لازم حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شدکه به نام مادرم زنده یادصدیقه باقری نژاد نامگذاری شده است.

وی گفت: در ایام کرونا یک دستگاه سیتی اسکن و یک دستگاه تولید اکسیژن پیشرفته خریداری و به بیمارستان اهدا کردم.

در پایان این آیین از سعید قناعتی خیر کازرونی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha