پرسش و پاسخ درباره نخستین المپیاد هنری تا سنگ بنای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد فارس

شیراز – ایرنا – تالار غزل شیراز، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ میزبان دورهمی مدیران آموزشگاه‌های هنری فارس بود؛ جایی که سنگ بنای انجمن آموزشگاه‌های هنری آزاد استان گذاشته شد و ضمن رونمایی از پوستر نخستین المپیاد هنری آموزشگاه‌ها، پرسش‌ها و دغدغه‌های مدیران هنری برای انتقال به دبیرخانه این رویداد ملی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: آموزشگاه‌های هنری آزاد بدون اینکه هزینه ای را به دولت و دیگر نهادها تحمیل کنند، هنرمندان شاخصی را تربیت می‌کند.

سید رسول موسویان نژاد بهترین کمک دولت و دیگر نهادها به این آموزشگاه‌ها و نگارخانه‌های غیر دولتی را تسهیلگری برای فعالیت آنها دانست و اظهار کرد: تنها باید بگذاریم آنها کارشان را بکنند و در مسیر فعالیت‌آنها سنگ‌اندازی نشود.

او وعده حل یا پیگیری برای حل برخی از مسائل آموزشگاه‌های هنری آزاد داد و گفت: راه‌اندازی انجمن آموزشگاه‌های هنری آزاد ظرفیت ارزشمندی برای پیگیری و حل این مسائل است.

پرسش و پاسخ درباره نخستین المپیاد هنری تا سنگ بنای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از آنجا که انجمن‌ها و تشکل های هنری ماهانه یا دست‌کم ۲ ماهانه با دستگاه‌های مختلف نشست‌هایی را برگزار می‌کنند، شکل گیری آن برای آموزشگاه‌ها نیز می‌تواند فرصت خوبی برای طرح و حل مشکلات پیش روی فعالیت آنها باشد.

موسویان نژاد اضافه کرد: جذب حمایت‌های از دستگاه‌های دولتی بویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر ظرفیت‌های انجمن‌های هنری برای فعالیت‌های دانش آفزایی و برپایی رویدادهای رقابتی و هنری است و لازمه این فعالیت‌ها فعال بودن انجمن است تا بتوانند اعتبارات لازم را جذب کنند.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اهمیت تشکیل انجمن آموزشگاه‌های هنری آزاد فارس، از مدیران خواست تا در پایان همین نشست چند نفر از مدیران را به عنوان هیات موسسان این انجمن معرفی کنند تا فرآیند تشکیل و برگزاری انتخابات را دنبال کنند.

به گفته او این فرآیند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تنها ۲ ماه زمان می‌برد تا فراخوان برگزاری انتخابات منتشر شود و با برگزاری انتخابات نیز دفتر کار و هزینه‌های این فعالیت تامین می‌شود.

در پایان با انتخاب هیات موسسان، نخستین سنگ بنای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های هنری آزاد فارس گذاشته شد.

پرسش و پاسخ درباره نخستین المپیاد هنری تا سنگ بنای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد

نخستین رقابت المپیادی هنرجویان آزاد کشور؛ طرح پرسش‌ها و ابهام‌ها

نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر یا لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر در ۲ بخش هنرستان‌های هنرهای زیبا و آموزشگاه‌های آزاد هنری از امسال با هدف کشف استعدادهای برتر و هدایت آنها به سمت حضور اجتماعی متعهدانه کلید خورد و قرار است به صورت سالانه برگزار شود.

این رویداد که با شعار محوری "یکصدا ایران" آغاز به کار کرده، برای ارائه آثار هنری هنرجویان در موضوعات هویت و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراخوان داده است.

نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی و در ۲ بخش مجزا میان هنرجویان هنرستان‌های زیبا و آموزشگاه‌های آزاد هنری برگزار می‌شود و هنرمندان تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت ارائه آثار هنری خود را به دبیرخانه استانی دارند، اختتامیه ملی ایم المپیاد نیز مهرماه برگزار می‌شود.

این المپیاد در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری در رشته‌های هنرهای تجسمی شامل نقاشی گرافیک و طراحی، خوشنویسی شامل نستعلیق و شکسته نستعلیق، هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، شامل موسیقی ایرانی و جهانی برگزار میشود و هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبا نیز میتوانند آثار خود را در رشته‌های اختصاصی نقاشی، گرافیک، نمایش، سینما، پویانمایی و نوازندگی ساز ایرانی و جهانی روانه این رویداد کنند.

پرسش و پاسخ درباره نخستین المپیاد هنری تا سنگ بنای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برپایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، گفت: برپایی این رویداد رقابتی سبب افزایش انگیزه هنرجویان برای تولید آثار هنری فاخر می‌شود.

موسویان نژاد اضافه کرد: برپایی این رویداد ظرفیت ارتباط بیشتر بین آموزشگاه ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم تقویت می‌کند.

او با بیان اینکه فارس و بویژه شیراز مهد فرهنگ، هنر و تمدن کشور است، اظهار کرد: انتظار و توقع این است که آموزشگاه‌های هنری فارس به عنوان مهمترین رکن پرورش هنرمند در جامعه، حضور پررنگی در این رویداد ملی داشته باشند و جایگاه هنر فارس را به کشور معرفی کنند.

در این دورهمی مدیران آموزشگاه‌ها با مسئولان هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش و پاسخ پرداختند و برخی از ابهامات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنها درباره ترکیب اعضای تیم‌های شرکت کننده، رشته‌های المپیاد، شرایط اختصاصی ارسال اثر و زمان پایان مهلت ارسال اثر برای طرح با دبیرخانه ملی این رویداد جمع‌آوری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha