۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85447928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات زیرساختی برای میزبانی از زائران اربعین در کردستان برطرف شود

سنندج- ایرنا- دبیر ستاد اربعین کردستان گفت: دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای استقبال بهتر و بیشتر از زائران اربعین را داشته باشند و نواقص و مشکلات زیرساختی سال‌های قبل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم را باید برای استقبال از زائران اربعین فراهم کنیم و توقع مردم و زائران هم این است که نواقص و کمبوهای سال های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سومین سال است که کردستان میزبانی زائران اربعین را انجام می دهد، افزود: این مهم افتخار بزرگی بوده و برکات آن در سطح فردی و استانی شامل منطقه شده است.

دبیر ستاد اربعین کردستان بر ضرورت استفاده از تجربیات سال های گذشته دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زیرساخت و ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تاکید کرد.

رضایی رویکرد ستاد اربعین را در سال جاری انجام فعالیت ها توسط خود کمیته ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه ها باید نیم نگاهی به مریوان داشته باشیم و اقداماتی که انجام می شود با هماهنگی فرمانداری مریوان باشد.

وی یادآور شد: امسال سفر زوار اربعین از ۱۶ مرداد آغاز می شود تا تراکم به وجود نیاید و می طلبد، نیازهای زیرساخت و حمل و نقل به طور کامل تامین شود.

دبیر ستاد اربعین کردستان افزود: سال گذشته در بحث تردد مشکل داشتیم و باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا مسائل حمل و نقل، محل استقرار خودرو و کرایه‌ها برطرف شود.

رضایی از دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط به ستاد اربعین خواست نیازمندی‌های واقعی خود را اعلام کنند و گفت: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای مردمی‌تر کردن اربعین به ستاد ارائه دهند، ضمن اینکه جانمایی موکب‌ها در مرز باشماق منطقی و از روی نیاز باشد.

وی بر ضرورت انعکاس خدمات مردم کردستان به زائران اربعین و برکات اربعین برای مردم استان و منطقه از طریق رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد.

ضرورت امضای تفاهم نامه با عراق برای رفع مشکلات حمل و نقل زوار

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان هم با بیان اینکه سال گذشته در زمینه میزبانی زائران اربعین تا نقطه مطلوب فاصله داشتیم، افزود: سال گذشته در بحث حمل و نقل زائران اربعین گلایه‌هایی داشتند و هماهنگی های لازم برای انتقال زائران ر آنسوی مرز وجود نداشت.

صادق خدرویسی بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز در مسیر زائران اربعین در عراق تاکید کرد و ادامه داد: زائران تصور می کردند با ۳۰ میلیون ریال ترددشان انجام می شود اما هزینه بسیار بیشتری کردند.

وی یادآور شد: قرار است هفته آینده در جلسه‌ای با حضور استاندار کردستان و معاون وزیر امور خارجه، برای امضای توافقنامه با طرف عراقی و رفع مشکلات حمل و نقل زائران برنامه ریزی کنیم.

لزوم انتفاع اقتصادی مردم مریوان از اربعین

فرماندار مریوان هم گفت: سال قبل بر غنای فرهنگی اربعین در این شهرستان اضافه و حجم وسیعی از برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

اسماعیل احمدی تاکید کرد: ستاد اربعین را باید ستادی فرهنگی تلقی کنیم و دستگاه‌ها در همین راستا برنامه‌های خود را برگزار کنند.

وی ادامه داد: نباید همه خدمات به زائران را رایگان تصور کرد، بلکه نیاز است مردم مریوان از اربعین انتفاع اقتصادی نیز داشته باشند.

اعزام ۲۵۵ نفر از کردستان به حج عمره

مدیر حج و زیارت کردستان هم گفت: بعد از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر در قالب سه کاروان است.

کاوه شیرزادی با بیان اینکه اعزام حجاج استان سوم و چهارم از فرودگاه امام(ره) انجام می شود، افزود: زائران برای مدت ۱۰ روز در سرزمین وحی خواهند بود.

وی یادآور شد: همچنین هزار و ۵۰ زائر حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان از نیمه اول خرداد عازم سرزمین وحی می شوند و اقدامات آموزشی و معاینات پزشکی نیز انجام شده است.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین کردستان هم گفت: سال گذشته ستاد مرکزی اربعین هزار و ۵۰ میلیارد ریال به شهرداری ها برای میزبانی از زائران اختصاص داد که باید برای پروژه های اربعین هزینه می شد.

موحد امان اللهی با اشاره به اینکه امسال هشت پروژه اولویت دار برای اربعین تعریف شده است، اضافه کرد: اتمام تقاطع گاران، چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد و چهار خطه کردن مریوان تا مرز باشماق از جمله طرح هایی است که باید به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha