۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85447864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: پنج هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته در این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات یاد شده از محل منابع تلفیقی، در اختیار ۱۶۶ کسب‌وکار صاحب دارای صلاحیت استان بوشهر قرار گرفته و انتظار است تا پایان امسال حداقل پنج هزار میلیارد ریال دیگر تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط استان پرداخت شود.

وی بیان کرد: در کارگروه استانی تبصره ۱۸ بررسی و تصویب شده‌اند که مبلغ کل تسهیلات مصوب این طرح‌ها افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر تصریح کرد: فرایند پرداخت تسهیلات به سایر طرح‌های مصوب، در سال جاری نیز پیگیری و پرداخت خواهد شد.

زارعی ادامه داد: در سال‌های اخیر تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد تسهیلات مناسبی در نظر گرفته است.

زارعی افزود: از دیگر اهداف این تبصره می‌توان به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید اشاره کرد.

وی یادآور شد: براساس قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن به میزان ۲ برابر اعتبارات دولتی از منابع بانکی تأمین می‌شود.

زارعی عنوان کرد: وزارت اقتصاد بر مبنای نیاز هر استان، سهم مشخصی از منابع تبصره ۱۸ را به دستگاه‌های آن استان اختصاص داده و دستگاه‌های استانی طرح‌های اقتصادی مرتبط با آن استان که متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ هستند را بررسی و آنها را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha