۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85447838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش آمار سرقت‌ در بوشهر با اجرای برنامه‌هایی پیشگیرانه در سطح استان

بوشهر- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: آمار وقوع سرقت استان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمار شهنیایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین دستگاه قضائی استان مأموریت پیشگیری و مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت را با همکاری و مشارکت شهروندان و هم‌افزایی و هم‌‎پوشانی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر درباره برنامه راهبردی استان برای پیشگیری و مقابله با بزه سرقت تصریح کرد: سرقت از جمله جرم‌هایی است که بالای ۷۰ درصد جرایم کیفری استان را به خود اختصاص داده است.

شهنیایی افزود: برای کنترل و کاهش وقوع این دسته از جرم‌ها نیاز است به برنامه ریزی برای تقویت پیشگیری وضعی، اجتماعی، رسانه‌ای و کیفری نگاه جدی شود.

وی یادآور شد: در موضوع مهم پیشگیری از وقوع سرقت، حداقل ۲۷ دستگاه به استناد دستورالعمل صادره دارای شرح وظایف مصرح و مشخص است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند و به اموال مردم خسارت وارده می‌کنند با هدف کاهش جامعه آمار کیفری باید در دستور کار قرار گیرد.

شهنیایی اضافه کرد: در همین زمینه، قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در دستگاه قضائی استان به صورت ماهیانه با هدف و رویکرد مطالبه‌گری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که وجود دارد برگزار شد که در کاهش بسترهای وقوع جرم و افزایش فرصت کشف با روش علمی و کارآگاهی مؤثر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha