شمار مبتلایان به فشار خون در نیشابور حدود ۲ برابر افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بیماران مبتلا به فشار خون تازه شناسایی شده در نیشابور طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حدود ۲ برابر افزایش یافت.

دکتر زهرا دستجردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۹۵۲ بیمار جدید مبتلا به فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان بیماران مبتلا به فشار خون تازه شناسایی شده در سال ۱۴۰۲ با افزایش بیش از ۹۳ درصدی به هفت هزار و ۶۴۵ نفر رسید که ۴۴ درصد آن‌ها مرد و ۶۶ درصد آنان زن هستند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری فشار خون، اعزام حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی به اداره ها و کارخانه های مناطق زیر پوشش این دانشگاه برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون در رده سنی بیش از ۳۰ سال و اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون است.

دستجردی افزود: سال گذشته در طرح ملی سلامت سه هزار و ۹۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha