شناسه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیون عدد مکمل‌های دارویی و غذایی در کشور

تهران - ایرنا- رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سید حیدر محمدی روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: در حوزه صادرات فرآورده های گیاهی نیز شرایط بهتری داریم، در قسمت جهش تولید بسیاری از فراینده ها را برای صدور مجوز تسهیل کرده و قرار است بخشی از فراینده ها را بیرون سپاری کنیم .

کاهش زمان صدور پروانه ها
محمدی با بیان اینکه زمان صدور پروانه ها کاهش یافته و صف انتظار صفر است، گفت: مجموع صادرات ما سال گذشته ۱۳ میلیون دلار در حوزه فرآورده های گیاهی و مکمل ها بوده، امیدواریم با همت تولید کنندگان و بازاریابی جهش خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم قیمت مکمل ها و فرآورده ها امسال را طوری تعیین کنیم که برای شرکت های تولید به صرفه و برای مردم نیز سودمند باشد.

به گفته محمدی ، با توجه به اینکه مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهاده، سازمان غذا و دارو بر افزایش تولید تاکید دارد و مکلف هستیم برنامه ویژه تری را برای تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت مصرف منطقی فرآورده های طبیعی و مکمل ، تصریح کرد: مصرف منطقی داروهای طبیعی نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید اطلاعات عمومی مردم در این زمینه افزایش یابد.

محمدی در مورد فعالیت عطاری ها برای فروش داروهای گیاهی گفت: برخی از عطاری‌ها نسبت به فروش برخی از داروهای غیر مجاز اقدام می‌کنند، ضروریست که موضوع نظارت بر آنها انجام شود.

رشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی
محمدمهدی برادران معاون وزیر صنعت نیز در این همایش با بیان رشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل های غذایی گفت: در سال ۹۷میزان ۱۱۸ میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید مکمل ها تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود هشت میلیون و ۷۵۰ هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha