۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85447671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۳۲۸ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب پارسال در مناطق شهری و روستایی استان از محل اعتبارات داخلی و مشارکت های مردمی اجرا شد.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۹۳ کیلومتر مربوط به اجرای خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب است.

وی افزود: ۱۳۵ کیلومتر دیگر نیز مربوط به اصلاح خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب است که با هدف تامین آب پایدار و جلوگیری از هدر رفت آن انجام شد.

نعیمی یادآور شد: حدود ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب طی عملکرد دولت در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای «دویدوخ»، گفت: این اقدام با سه میلیارد ریال اعتبار و با هدف دسترسی مطلوب اهالی این روستای مرزی به آب شرب پایدار انجام شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: حفر کانال و لوله گذاری این عملیات با همکاری مردم و دهیاری روستای دویدوخ به انجام رسید.

نعیمی تصریح کرد: با اجرای این عملیات ۷۰ درصد اصلاح شبکه های فرسوده و ۳۰ درصد عملیات توسعه در این روستا انجام شده است.

روستای دویدوخ از توابع شهرستان راز و جرگلان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است و منابع آبی آن از سه دهنه چشمه و ۲ حلقه چاه تامین می شود.

۳۵۹ هزار و ۲۱۳ مشترک آب در سطح استان خراسان شمالی از خدمات آب شرب پایدار بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha