عرضه بیش از ۶ هزار داروی طبیعی و سنتی در بازار

تهران - ایرنا- رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فرآورده‌ها و طب سنتی ایران گفت: ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲ هزار فرآورده سنتی در بازار دارویی وجود دارد و تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که دانش مستقیما به تولید محصول در آن می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، امیرحسین جمشیدی روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده و پارسال سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور وجود دارد که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

جمشیدی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو و سایر نهادهای مرتبط داوطلب بودیم برای اقدامات مورد نیاز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم حوزه فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی در کشور به رشد و توسعه مطلوب برسد و از تمام ظرفیت های آن به شکل متناسب استفاده شود باید روند انجام امور در این حوزه چابک شود .

به گفته وی، همایش طلای سبز در واقع نشان دادن جایگاه اصلی نمایش توانمندی‌های کشور در زمینه فرآورده های طبیعی و گیاهی است و با توجه به کمبودها و مشکلات موجود، توسعه و پیشرفت خوبی در حوزه تولید داشته ایم .

دبیر علمی همایش طلای سبز تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کارهایی که در این حوزه هدف گذاری صورت گرفته به تنهایی از عهده سازمان غذا و دارو خارج بوده و نیاز به حمایت و همکاری دستگاه‌های مرتبط داریم.



ظرفیت بالایی ایران در تولید مکمل ها

عباس کبریایی زاده رییس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیمی و غذایی کشور نیز در این همایش گفت؛ ظرفیت های ایران از آنچه تاکنون در بخش تجارت فرآورده های مکمل و طبیعی رقم خورده بسیار فراتر است و امیدواریم امسال در حوزه ملی و بین المللی بدرخشیم.

وی افزود: توجه به خودکفایی در تولید فرآورده های طبیعی و مکمل یکی از ضروری ترین اقدامات جهت تولید ثروت با هدف حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی است.

سیزدهمین همایش طلای سبز ۲۹ تا ۳۱ فروردین در هتل المپیک با هدف تبیین نقش مکمل ها در سلامت جامعه، افزایش آگاهی جامعه نسبت به نحوه مصرف منطقی آنها و فرهنگ سازی و طراحی زنجیره تامین سالم در حال برگزاری است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha