تیم‌های عملیاتی شرکت برق سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: پیرو هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌ بارشی در این استان، جهت مقابله با حوادث احتمالی تمامی کارکنان عملیاتی و امدادی این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

محمد رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: به دنبال هشدار سطح قرمز هواشناسی تمامی مرخصی‌های کارکنان لغو و همکاران این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه لزوم همکاری و صبوری شهروندان در شرایط بحرانی بسیار مهم است، افزود: شهروندان در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت در شرایط بحرانی است، ادامه داد: همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی اقدام خواهند کرد.

طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های پرسنل عملیاتی این شرکت در شرایط بحرانی است

وی اظهار کرد: با توجه به این شرایط جوی، شهروندان در صورت امکان از تردد غیر ‌ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت تیرهای برق، کابل‌ های فشار قوی، وسایل هادی برق و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی دوری کنند.

رئیسی گفت: رعایت نکات ایمنی در زمان ناپایداری شرایط جوی امری بسیار مهم است و همه شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: سیم پارگی و اتصال شبکه برق در اثر سقوط یا شکستگی اشجار و پرتاب اشیای خارجی یکی از اتفاقات خطرناک در زمان ناپایداری شرایط جوی بوده که عدم نزدیک شدن به شبکه برق و رعایت نکات ایمنی در این مواقع بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آب رسانای قوی جریان الکترونیکی است، اظهار کرد: در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین، همه اجسام نزدیک به شبکه های برق حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیدا می‌کنند و موجب برق گرفتگی خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد بدون توجه به نکات ایمنی و با ورود به آبگرفتگی‌های سطح شهر بویژه آبگرفتگی‌های نزدیک شبکه برق باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران می‌شوند.

رئیسی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه سیم پارگی و خسارت وارد شده به شبکه برق، ضمن نزدیک نشدن به تاسیسات شبکه، مراتب را بلافاصله از طریق اپلیکیشن «برق من» و سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق سیستان‌ و بلوچستان اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: خارج کردن لوازم برقی حساس از پریز در مواقع ناپایداری شرایط جوی و یا کاهش ولتاژ، مراقبت و انجام تمهیدات لازم در صورت استفاده از برق اضطراری، به تدریج وارد مدار کردن پریزهای برق پس از قطعی شبکه از جمله نکاتی هست که در زمان ناپایداری شرایط جوی باید رعایت کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط جوی، گاهی اوقات خسارتی به شبکه برق وارد می‌شود و خاموشی‌های موقتی شکل می‌گیرد که پیشاپیش از صبر و همکاری شهروندان قدردانی می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha