۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع استان‌های کرمانشاه و ایلام معاینه پزشکی شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ در قالب هشت کاروان استان‌های کرمانشاه و ایلام انجام شده است.

محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این معاینات صلاحیت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت احراز، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت شده و زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در این راستا وضعیت سلامت ۹۶۵ زائر حج تمتع استان های کرمانشاه و ایلام با حضور پزشکان جمعیت هلال احمر استان تحت نظارت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه امسال معاینات پزشکی زایران استان ایلام هم در کرمانشاه انجام می شود افزود: افرادی که به معاینات بیشتر نیاز داشته و یا مشکلاتی همچون ناراحتی‌های کلیوی و قلبی و عروقی داشتند نیز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند تا در انجام مراسم معنوی حج دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا، زائران حج تمتع استان کرمانشاه امسال از نهم تا پانزدهم خردادماه عازم خانه خدا خواهد شد، در سال ۱۴۰۳ در مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha